به گزارش ایرنا، فعالیت مراکز داوری اتاق های تعاون بر حل و فصل اختلافات بین تعاونی ها متمرکز است.
مراکز داوری متشکل از سه بخش است که در هر بخش سه داور فعالیت دارند، داوران این مراکز از بین قضات بازنشسته دادگستری، وکلای دادگستری و تعاونگران مسلط به داوری انتخاب می شوند.
دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران در حاشیه این آئین اظهار داشت: هم اینک 26 مرکز داوری در کشور در حال فعالیت و خدمت رسانی هستند.
محمد رنجبر افزود: سال گذشته سه هزارو ۷۵۰ پرونده در مراکز داوری کشور رسیدگی که از این تعداد تنها ۵ درصد آن‌ها در دستگاه قضایی نقض رأی شد.
وی بیان کرد: موضوع داوری علاوه بر مقررات بین‌المللی در دین و سنت اسلامی مورد توجه قرار گرفته و هم اینک فعالیت مرکز داوری اتاق های تعاون در استان ها زمینه حل و فصل مسائل خانواده بزرگ تعاونگران را بدون ارجاع به محاکم قضایی فراهم می کند.
رنجبر عنوان کرد: برنامه‌های مختلفی در خصوص حمایت و ارتقا سطح داوران در مراکز داوری کشور در دست اقدام است که هدایت و حمایت از پایان نامه‌های دانشگاهی با موضوع داوری و آموزش داوران ازجمله این برنامه‌ها است.
دبیر مرکز داوری اتاق تعاون ایران ادامه داد: نگاه دستگاه قضایی به موضوع داوری نگاه مثبتی بوده و تعامل با استان‌ها نیز نزدیک، دوستانه و خیرخواهانه است و انتظار می رود که دستگاه قضا به حمایت خود ادامه دهد.
رئیس اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 9 نفر داور در این مرکز از بین قضات بازنشسته دادگستری، وکلای دادگستری و تعاونگران مسلط برای داوری انتخاب شده اند.
امین‌الله محمدی افزود: شهروندان از داوری بدون دادرسی استقبال می‌کنند و این امر نشان از این دارد که فعالیت مراکز داوری مطلوب است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: در این مرکز منازعات موجود در سطح تعاونی ها حل و فصل شود که باید از این ظرفیت به خوبی برای حل مسائل تعاونی ها استفاده شود.
سید عیسی حسنی افزود: در مرکز داوری اتاق تعاون کهگیلویه و بویراحمد داوران مجرب و خبره ای از قضات و وکلای دادگستری حضور دارند که با اشراف کامل به رفع مشکلات تعاونگران خواهند پرداخت.
ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون سه هزار و 154 تعاونی در گرایش های مختلف در این استان ایجاد شده که میزان اشتغال زایی آن ها 34 هزار و 12 نفر بوده است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.