سیدخدادوست موسوی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سهم روستاهای دارای دهیاری و فاقد دهیاری نیز به ترتیب 250 و 100 میلیارد ریال بوده است.
موسوی با بیان اینکه این میزان اعتبار برای رفع محرومیت های عمیق و مشکلات و روستاها بویژه دارای دهیاری کافی نیست، گفت: سال 96 نیز افزون بر 520 میلیارد ریال از همین محل به روستاهای دارای دهیاری این استان تخصیص یافته بود.
وی شمار روستاهای دارای دهیاری در کهگیلویه وبویراحمد را 601 روستا ذکر کرد و گفت: 47 مورد از این روستاها در سال گذشته اضافه شد.
موسوی یادآور شد: از مجموع کل 2هزار و 232 روستا و آبادی در سطح استان یکهزار و 643 مورد آن دارای سکنه هستند.
مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: به دلیل نبود منابع درآمدی پایدار، پراکندگی روستاها، نبود کارخانه ها و صنایع تولیدی اشتغال زا و البته توزیع ناعادلانه امکانات و منابع طی سالیان متمادی سبب عمق محرومیت و مشکلات انباشت شده در روستاهای این استان شده است.
وی میزان خسارات ناشی از سیل فروردین امسال به زیرساخت های روستایی در کهگیلویه وبویراحمد را نیز افزون بر 411 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در هفته جاری نیز هیاتی از دفتر مناطق محروم ریاست جمهوری برای بررسی و بازدید از روستاهای سیل زده به استان سفر خواهند کرد.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که حدود 46 درصد آنان در روستاها زندگی می‌کنند.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.