فرشاد رستمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه خدمات این مراکز افزون بر رنج بیماری شهروندان هزینه های زیادی را متوجه دولت کرده است اظهار داشت: تغذیه سالم و افزایش تحرک از راهکارهای ارتقای سطح سلامتی و جلوگیری از بروز بسیاری از بیماریهاست.
وی توضیح داد: مصرف زیاد نمک،شیرینی های مصنوعی،غذاهای فست فودی و دخانیات عامل بروز بسیاری از بیماری هاست که با وجود هشدار کارشناسان اما همچنان این رژیم غذایی ناسالم در برخی از خانواده ها رواج دارد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت ابراز داشت:پارسال همچنین بالغ بر 11هزار نفرنیز به آزمایشگاه و 9هزار نفر به کلینیک زنده یاد تاجگردون مراجعه کرده اند.
وی همچنین از انجام یک هزار و 250 ماموریت از سوی امدادگران فوریت های پزشکی باشت در سال گذشته خبر داد.
رستمی با اشاره به افتتاح بیمارستان 32 تختخوابی در سال گذشته گفت : با افتتاح این بیمارستان 34 نفر نیرو در قالب آزمون جذب شدند و نزدیک به 15نفر نیروی خدماتی نیز در حال جذب هستند.
وی اظهار داشت ‌‌‌: از نظر نمونه گیری بیماریهای فلج، سرخک ، سرخجه ، بیماری یابی فعالیت های خوبی در سال پیش در این شهرستان انجام شد.
وی عنوان کرد: 6 مورد تب مالت، 260 مورد بیماری فشار خونی، 120 مورد بیمار دیابتی در این شهرستان شناسایی شده است.
رستمی ابراز داشت: طرح غربالگری هفت هزار 200 بانوی باشتی برای پیشگیری از بیماری ها زنان، 531 نفر برای بیماری مالاریا و 400 نوزاد برای بیماری تیروئید در این شهرستان انجام شد.
وی از شناسایی یک نوزاد مبتلا به کم کاری تیروئید در این شهرستان خبر داد و افزود: این امر باعث نجات نوزاد از عقب ماندگی ذهنی و جسمی شد.
رئیس شبکه بهداشت باشت با اشاره به اینکه 98 درصد خانوار های این شهرستان به شبکه آب سالم دسترسی دارند اظهار داشت: همه نمونه گیریهای در این شهرستان مطلوب بوده است.
رستمی عنوان کرد: بالغ بر 75 درصد شاغلان در رستورانها،مغازه ها و اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی باشت دارای کارت تندرستی هستند.
وی گفت :در سال 1397 باشت مقام اول خدمات بهداشت و سلامت کهگیلویه و بویراحمد در سامانه سیب را کسب کرد و این در حالیست که سال 95 در رتبه هشتم این استان قرار داشتیم.
رستمی اضافه کرد: موفقیت های حوزه بهداشت و سلامت را مدیون تلاش های پرسنل شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت هستیم .
وی ضمن قدردانی از نماینده مردم شریف شهرستان های گچساران و باشت ؛ فرماندار شهرستان باشت ریاست دانشگاه و معاونت بهداشت به خاطر حمایتهای همه جانبه از مسئولان خواست تا برای حضور پزشکان متخصص در باشت تلاش بیشتری کنند.
شهرستان 22هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/ 6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.