پروانه نیک مرام روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مجموع در سال 96حدود 146 نفر کارگر در حوادث ناشی از کار کهگیلویه و بویراحمد دچار حادثه شدند که این آمار در سال 97 با کاهش جشمگیر به 105 نفر رسید.
وی افزود: از تعداد 105 نفر یک نفر زن و مابقی مرد بوده اند.
نیک مرام بیان کرد: آموزش کارگران، کارفرمایان و مسئولان ایمنی کارگاه‌ های کهگیلویه و بویراحمد و نظارت مستمر بازرسان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان از واحدهای تولیدی از مهمترین دلایل کاهش میزان حوادث ناشی از کار در استان است.
وی عنوان کرد: آموزش ایمنی و بهداشت سبب ارتقای فرهنگ ایمنی در کارگاه ها و کاهش چشمگیر حوادث کار می شود که این امر به طور جد در سال 97 در دستور کار قرار گرفت و هم اینک نیز از اولویت های سال 98 در حوزه کارگری و کارفرمایی است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: برای نخستین بار در سال 97 تعداد 300 کارگر ساختمانی به مدت 2 هزار و 400 نفر ساعت آموزش ایمنی را فرا گرفتند و گواهی این دوره را دریافت کردند.
در بخش حوادث کار ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد و پرحادثه‌ ترین فضای کاری در ایران نیز کارگری ساختمانی است.
وی ابراز داشت: با بررسی های انجام شده سقوط از ارتفاع بیشترین علت وقوع حوادث کار برای کارگران (ساختمانی) در کهگیلویه و بویراحمد بوده است.
مطابق تعریف پزشکی قانونی مصدومیت ناشی از حادثه کار به آثار ناشی از صدمات فیزیکی، شیمیایی، مکانیکی و روانی به دنبال کار گفته می شود و نیازی به وجود رابطه کارگر و کارفرما برای مصدوم نیست.
سازمان بین المللی کار در بررسی هایی که انجام داده اعلام کرده که 98 درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.
کهگیلویه و بویراحمد فاقد مراکز صنعتی بزرگ با تعداد کارگران زیاد است.
حدود 103 هزار کارگر در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به کار هستند.
9868/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.