محمدرضا کایدونی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 16 حلقه چاه کشاورزی این مدت در مناطق مختلف این استان پر شد.
وی پلمپ چاه های غیرمجاز کشاورزی در سال جاری را مهمترین برنامه های در دست اجرا اعلام کرد و افزود: بیش از یک هزار حلقه چاه غیرمجاز در دشت های این استان وجود دارد.
کایدونی گفت: 36 کنتور هوشمند سال گذشته بر روی چاه های کشاورزی استان نصب شده است.
وی تصریح کرد: طرح اصلاح و تعدیل پروانه برداشت تاکنون در 2 هزار و 11 حلقه از چاه های دشت های استان اجرا شده که از این تعداد یکهزار و 767 مورد اصلاح و 244 مورد تعدیل بوده است.
کایدونی افزود: با اجرای طرح اصلاح و تعدیل پروانه‌های برداشت آب، 36 میلیون و 969 هزار متر مکعب حجم آب مصرفی در دشت‌های این استان صرفه جویی شد.
وی ابراز کرد: اصلاح و تعدیل پروانه‌های بهره برداری چاه های موجود در دشت های این استان از مهمترین برنامه های در دست اجراست.
وی اظهار داشت: سالانه 283 میلیون متر مکعب آب از 2 هزار و 489 حلقه چاه مجاز در این استان برداشت می شود.
نماینده مجری طرح احیا و تعادل بخشی منابع آبی زیرزمینی کهگیلویه و بویراحمد گفت: 220 منبع ذخیره آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون تعیین حریم شده است.
کایدونی گفت: سالانه هشت میلیارد متر مکعب آب در کهگیلویه و بویراحمد تولید که تنها 13 درصد آن در استان مصرف می‌شود.
2 میلیارد مترمکعب آب برای مصرف کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در افق بلند مدت نیاز است.
کهگیلویه و بویراحمد با دارا بودن یک درصد مساحت و جمعیت کشور در جنوب غربی ایران به علت برخورداری از شرایط آب و هوایی مساعد بیش از 10 درصد از روان آب‌های کشور معادل 10 میلیارد متر مکعب را به خود اختصاص داده است.
2082/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.