فرج اله استلاحی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان اعتبار 10 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای طرح های عمرانی و خدماتی در روستاهای فاقد دهیاری هزینه شده است.
وی بیان کرد: این اعتبار صرف روشنایی، بهسازی، برق و شبکه داخلی آب روستاهای بدون دهیاری از جمله هشت پیمان، هسته کوه، بن پیر، اشکفت شیری، بی بی حکیمه، خربل، نازمکان و اسلام آباد هزینه شد.
استلاحی اظهار داشت: تعادل پایدار اولویت نخست روستاهاست چراکه با تحقق آن مهاجرت از روستا به سمت شهر کاهش می یابد.
وی گفت: از این میزان اعتبار بیش از 59 میلیارد ریال از سوی دهیاری‌ها برای عمران روستاها در بخش مرکزی این شهرستان از جمله اسپر، آرو، بی بی جان آباد، هفت چشمه، انجیر سیاه، آبتوت، ده جلیل، سر تیره، بابا کلان و آبریگون هزینه شد.
استلاحی ابراز کرد: این میزان اعتبار برای ساخت کانال هدایت آب‌های سطحی، ساخت پل بتنی، نصب سطل زباله و تابلوی معابر، زیر سازی و آسفالت، فضای سبز، احداث پارک، غسالخانه، آتش نشانی و خرید وسایل بازی هزینه شد.
وی اظهار داشت: 115 روستای دارای سکنه در این شهرستان وجود دارد که تاکنون 45 دهیاری در روستاهای تابعه این شهرستان راه اندازی شده که از این تعداد 11 مورد ساختمان اداری دارد.
استلاحی افزود: از این تعداد روستاها 56 مورد دارای بیش از 20 خانوار جمعیت است.
وی ادامه داد: در سال گذشته دهیاری های بن پیر و پاکوه به دهیاری های این شهرستان اضافه شد.
استلاحی ابراز کرد: 46 دستگاه نیسان، تراکتور، کامیون، آمیکو، بیل، موتورسیکلت، کمپرسی و ماشین آتش نشانی برای خدمت رسانی به روستاها تاکنون در اختیار دهیاران این شهرستان قرار گرفته است.
وی گفت: دهیاری‌های این شهرستان به 50 دستگاه بیل، کامیون، نیسان و تراکتور نیاز دارند.
استلاحی اختصاص تجهیزات و ماشین آلات راهسازی و تأمین اعتبارات لازم از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را از نیازهای اساسی دهیاران روستاهای این شهرستان اعلام کرد.
115 روستا با جمعیتی بیش از 26 هزار نفر جمعیت در این شهرستان وجود دارد.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.