به گزارش ایرنا سید علی ترابی روز شنبه در دومین جلسه ستاد بحران این شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری افزود: این تقسیم بندی با هدف کاهش آثار مخرب ناشی از بارش در روزهای آتی و با توجه به اخطاریه های هواشناسی و ستاد بحران کشور انجام شد تا در صورت بروز بحران در اسرع وقت اقدامات لازم انجام شود.
وی اضافه کرد: بخش اول شامل شهر پیرانشهر و روستاهای زیوه و کهنه لاجان است که در آن 6 منطقه حادثه خیز شناسایی شده و مدیریت آن به شهردار پیرانشهر سپرده شده است.
وی بیان کرد: بخش دوم شامل دهستان لاهیجان و پیران است که نقاط ترکش شیخ، بادین آباد منگور، قلات رش، سه کانی و هنگ آباد به عنوان نقاط حادثه خیز شناسایی شده و مدیریت آن به بخشدار مرکزی سپرده شده است.
وی ادامه داد: شهر لاجان و 2 روستای الحاق شده اندیزه و سروکانی و مسیر روستای پسوه به عنوان بخش سوم تعیین شده که مدیریت آن به شهرداری گردکشانه سپرده شده است.
وی با تاکید بر اینکه در تمامی این نقاط واحدهای اورژانس و آتش نشانی حضور خواهند داشت، افزود: بخش چهارم شامل روستاهای سنجله، گرداسه و توژله است که مدیریت آن به بخشدار لاجان سپرده شده است.
فرماندار پیرانشهر اضافه کرد: مسیر زیوکه، گرده سور و هواربید به عنوان بخش پنجم تعیین شده و مدیریت آن به مسوول بخش فنی و عمرانی فرمانداری واگذار شده است.
وی بیان کرد: روستای جلدیان و کلیچ نیز به عنوان بخش ششم شهرستان تعیین شده و مدیریت آن در صورت بروز سیلاب به رییس اداره آبیاری شهرستان سپرده شده است.
به گزارش ایرنا در این جلسه عباس علیزاده، دبیر ستاد بحران پیرانشهر به عنوان ناظر و هماهنگ کننده و معاون فرماندار نیز به عنوان سرپرست تیم های بحران انتخاب شدند.
همچنین نیروهای نظامی نیز در قالب عوامل پشتیبانی و امدادی ایفای نقش خواهند کرد و بر این اساس مسوولیت بخش دهستان منگور بر عهده سپاه پاسداران، شهر پیرانشهر، دهستان لاهیجان و پیران بر عهده تیپ 164 متحرک هجومی پیرانشهر و کل بخش لاجان بر عهده تیپ 25 واکنش سریع خواهد بود.
راهداری پیرانشهر، هلال احمر و شبکه بهداشت پیرانشهر نیز در قالب تیم آزاد در نقاط لازم خدمت رسانی خواهند کرد و عوامل انتظامی در تمامی بخش های حضور خواهند داشت.
پیرانشهر پس از سردشت بیشترین میزان بارندگی را در آذربایجان غربی دارد و میانگین بارندگی در پیرانشهر با میانگین بارندگی در استان های شمالی کشور برابری می کند.
9915 /3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.