محسن مرادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از آغاز برنامه سلامت نوروزی (20 اسفند سال گذشته ) تا پایان طرح (20 فروردین سال جاری) در بازدیدهای کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی مقدار 92 تن و 206 کیلوگرم مواد غذایی فاسد، جمع آوری و معدوم شد.
وی افزود: نظارت واحد بهداشت محیط به منظور آسایش و رفاه حال شهروندان و به صورت شبانه روزی با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت جامعه انجام می گیرد.
مرادی بیان کرد: در طرح سلامت نوروز 98، 816 مورد اخطاریه بهداشتی صادر و 157 نفر از متخلفان بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شدند و همچنین 32 مکان متخلف بهداشتی پلمپ شد.
وی عنوان کرد: مردم می‌توانند تخلفات بهداشتی را به سامانه 190 اطلاع دهند، برخورد با متخلفان بر اساس قانون و در ابتدا اخطار، معرفی به مراجع قضایی و در صورت نیاز همزمان با اخطار، تعطیلی موقت و پلمب نیز داده می‌شود.
مدیر مرکز بهداشت بویراحمد تصریح کرد: در نوروز 1398 کارشناسان و بازرسان بهداشت محیط در اجرای این طرح 5 هزار و 302 مورد بازدید از اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی 786 مورد بازدید از سامانه های آبرسانی شهری و روستایی انجام دادند.
وی ابراز داشت: در این بازره زمانی 318 نمونه برداری از آب آشامیدنی، تعداد هفت هزار و 216 کلرسنجی آب آشامیدنی، 4 هزار و 144 مورد سنجش پرتابل مواد غذایی و 440 کارت بهداشت انجام شد.
شهرستان بویراحمد با حدود 300 هزار نفر جمعیت بزرگترین شهرستان کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.