غلامرضا میرزایی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح بسیج سلامت نوروزی هرسال در آستانه تعطیلات نوروز و آغاز سفرهای نوروزی با هدف نظارت و کنترل ویژه بر مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، بهداشتی و آرایشی و ارائه خدمات بهداشتی به شهروندان، مسافران و گردشگران اجرا می شود.
وی گفت: ارتقای سطح سلامت جامعه و مسافران نوروزی، ایمنی آب و مواد غذایی به منظور کاهش و کنترل بیماری های مرتبط با آب و مواد غذایی از دیگر اهداف اجرای این طرح است.
رئیس مرکز بهداشت شهرستان شوش افزود: مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، نانوایی ها، رستوران ها، عرضه و توزیع گوشت قرمز در رستوران های بین راهی، شیرینی فروشی‌ ها، قنادی‌ ها و آرایشگاه‌ های مردانه و زنانه ‏ وپارک ها در این طرح مورد بازرسی و نظارت بازرسان واحد بهداشت محیط قرار می گیرند.
وی با بیان اینکه سه مرکز بهداشتی در شهرهای فتح المبین، الوان و شاوورآماده ارایه خدمات بهداشتی و درمانی هستند، اظهار داشت: شهروندان و مسافران در ایام نوروز هنگام خرید مواد غذایی به موارد بهداشتی توجه کنند.
میرزایی افزود: توجه به تاریخ تولید و انقضا، اطمینان از سالم و فاسد بودن مواد غذایی از جمله نکاتی است که قبل از خرید نیازمند توجه توسط مشتریان است.
وی گفت: فعالیت بازرسان از ساعت هشت صبح تا 20 و در اماکنی که دارای حجم بالای گردشگران هستند تا 24 شب ادامه خواهد داشت.
رئیس مرکز بهداشت شوش افزود: سامانه گویای 190 به طور شبانه روزی آماده رسیدگی به شکایات بهداشتی هموطنان است.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.