جلال پوران فرد روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این حادثه در ساعت 15 و 15 دقیقه امروز جمعه 23 فروردین ماه ۹8 به وقوع پیوست که هفت نفر از سرنشینان این 10 خودرو به شدت مصدوم شدند.
وی افزود: به محض اعلام این خبر 2 گروه اورژانس از دشتروم و آب سفید به منطقه اعزام شدند.
پوران فرد عنوان کرد: هفت مصدوم این حادثه توسط اکیپ‌های اورژانس رسیدگی و یک بیمار مداوای سرپایی و 6 مصدوم دیگر پس از ارائه خدمات به بیمارستان شهید بهشتی یاسوج انتقال داده شدند.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 95 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.
افزون بر 6 هزار کیلومتر راه ارتباطی شامل اصلی، فرعی، روستایی و بزرگراه در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.
پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد پیش از این تعداد فوتی های ناشی از سوانح رانندگی در سال گذشته در این استان را 163 نفر ذکر کرد که 15 نفر از این تعداد تنها در کمربندی یاسوج حدفاصل دشت روم و تنگاری بوده است.
بر اساس آمار پزشکی قانونی کشور سال گذشته 16 هزار و 201 نفر در حوادث رانندگی و ترافیکی کشته شده اند.
همچنین این میزان تصادفات بیش از 16 هزار میلیارد تومان هزینه برای کشور در بر داشته است.
بر اساس سالنامه آماری سازمان پزشکی قانونی کشور، استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 96 رتبه سوم میزان مصدومان ناشی از حوادث رانندگی را بر حسب جمعیت داشته است.
استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود 723 هزار نفر جمعیت دارای هشت شهرستان ، 17 بخش و یکهزار و 670 روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.
این استان با داشتن کمتر از 140 کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان های خطرناک در زمینه سوانح و حوادث رانندگی است.
وی تصریح کرد: همچنین امروز بیمار 80 ساله دهدشتی که دچار ایست قلبی شده بود احیا و با نبض برگشتی و تنفس تحویل بیمارستان امام خمینی (ره) دهدشت شد.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.