به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز یکشنبه در دیدار عیدانه با فرماندهان و معاونان سپاه فتح و نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد دری اسوج، اظهار داشت: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری، تحقق شعار سال و رونق تولید از مهمترین راهکارهای خروج از وضعیت کنونی است.
وی افزود: با بهبود فضای کسب و کار، تقویت زیرساخت های اقتصادی و کمک به سرمایه گذاری در استان می توان تولید را به حد مطلوب رساند.
احمدی با اشاره به اینکه در سال 97 کهگیلویه و بویراحمد در میان استان های کشور بالاترین رتبه فضای کسب و کار قرار گرفت، تصریح کرد: باید در سال 98 به صورت عملیاتی تر و منسجم تر نسبت به تحقق این موضوع گام برداشت.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به سیل اخیر و آبگرفتگی در مناطق شهرهای مختلف استان اشاره کرد و ابراز داشت: برآورد خسارات اولیه در بخش های اولیه صورت گرفت و این خسارت بیش از 10 هزار میلیارد ریال تخمین زده شد.
وی گفت: بهسازی جاده ها، راه های روستایی، واحدهای تولیدی، بخش های کشاورزی و شیلات از مهمترین بخش هایی است که خسارات زیادی دیدند.
احمدی افزود: کسانی که در بستر و حریم رودخانه ها به صورت غیرمجاز اقدام به ساخت و ساز کردند و در سیل اخیر متحمل خسارت شدند، مشمول دریافت خسارات و کمک های دولتی نخواهند شد.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: برقراری نظم و امنیت و ایجاد آرامش و آسایش عمومی جامعه را رسالتی ذاتی و از اصلی ترین وظایف این نیروی خدوم است.
وی گفت: هم اینک با تلاش های نیروی های نظامی، انتظامی و امنیتی، کهگیلویه و بویراحمد از استان های امن کشور اعلام شده است.
احمدی با تقدیر از تلاش های نیروی انتظامی در ایجاد امنیت، روانسازی و کنترل تردد در جاده های استان در ایام تعطیلات نوروزی در استان، افزود: امروزه امنیت اقتصادی، سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و حتی امنیت مرزهای ایران اسلامی مدیون تلاش ها و زحمات این نیرو است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: سپاه پاسداران در کنار دولت آماده هرگونه کمک و همکاری است و هر جایی که نیاز باشد با تمام توان به توسعه و پیشرفت استان کمک خواهد کرد.
سرهنگ حمید خرمدل افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سیل اخیر در بخش های مختلف به ویژه روستاهای آسیب دیده در کنار نیروهای مدیریت بحران خواهد بود.
بارندگی ها و جاری شدن سیل روزهای اخیر، در برآورد اولیه بیش از 10 هزار میلیارد ریال به بخش های مختلف عمرانی و اقتصادی این استان خسارت وارد کرده است.
خسارت های سیل در بخش های مختلف زیرساختی، خدمات، شیلات، مسکن، حمل و نقل، جاده های اصلی و مواصلاتی، دام و طیور، کشاورزی و آب گرفتگی منازل برآورد شده است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.