به گزارش ایرنا رضا معینی روز دوشنبه در نشست هم اندیشی تامین اجتماعی و کارفرمایان در یاسوج اظهار داشت: تامین اجتماعی یک سازمان مستقل و غیر دولتی است که بیش از 50 درصد جمعیت بودجه کشور تحت پوشش آن هستند.
وی بیان کرد: در گذشته نسبت پشتیبانی سازمان تامین اجتماعی به ازای 25 نفر حق بیمه یک نفر بازنشسته می ‌شد که در حال حاضر تعداد خروجی های آن بسیار افزایش یافته است.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به بازنشستگی افراد در سنین پایین، تصریح کرد: در حال حاضر تامین اجتماعی به نقطه ای رسیده که با به صدا درآمدن زنگ خطر آن میزان ورودی بسیار کمتر شده است.
معینی عنوان کرد: در آینده ای نزدیک سیاست های کلان نظام تامین اجتماعی به تصویب مقام معظم رهبری می رسد و مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.
وی ابراز داشت: با تصویب این سیاست ها که هم اکنون در مرحله مصلحت نظام است دیگر هیچ‌کس اجازه دست اندازی به منابع صندوق تامین اجتماعی را نخواهد داشت.
معینی گفت: جامعه برای پرورش یک مهندس یا متخصص هزینه زیادی پرداخت کرده است و نباید با قانون های غلط اجازه بازنشستگی در سن پایین داده شود.
وی اظهار داشت: سه چالش مهم کشور که مجلس، دولت و نظام درگیر آن هستند آب، محیط زیست و تامین اجتماعی است.
معینی با اشاره به حساسیت بیشتر سازمان تامین اجتماعی، افزود: این سازمان 2 برابر یارانه دولت در ماه پرداختی دارد که تحصیل این منابع با زحمت فراوان توسط کارفرمایان به دست می آید.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی کشور بیان کرد: 95 درصد کارفرمایان کشور در این شرایط سخت به تکالیف قانونی خود عمل می کنند که این عمل شایسته تقدیر است.
معینی ابراز داشت: توسعه و تامین اجتماعی با هم معنی پیدا می کنند و برای پویایی یک کشور باید کارآفرینان آن فعال باشند.
وی عنوان کرد: با خوب بودن حال کارفرما، تولید و اشتغال، وضعیت تامین اجتماعی مطلوب تر می شود.
معینی تصریح کرد: طی نشست هایی که هر ماه با تشکل‌های کارفرمایی برگزار می شود مشکلات آنها احصا، دسته بندی و بسیاری از آنها برطرف شدند.
وی گفت: یکی از خواسته های اصلی تشکل های کارفرمایی و اتاق بازرگانی احیای شورای عالی تامین اجتماعی و مشارکت در تصمیم گیری ها است.
مدیر کل فرهنگی و اجتماعی کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: با احیای شورای عالی تامین اجتماعی نظارت ها بیشتر و تصمیم گیری به صورت کارشناسی انجام می شود.
معینی اظهار داشت: برای رفع دغدغه‌های کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی این تعامل ها را به صورت مستمر ادامه می دهد.
وی افزود: برای اولین بار با حضور کارفرمایان بخشنامه های سازمان تامین اجتماعی بازنگری شد.
معینی بیان کرد: در راستای کم شدن مشکلات کارفرمایان، سازمان تامین اجتماعی با همه پیچیدگی های قانونی شورای تلقیح و روان سازی بخشنامه ها و دستورالعمل ها را تشکیل داد.
وی عنوان کرد: از سال 98 سازمان تامین اجتماعی وظیفه دارد به صورت رایگان مشاوره کارگاهی به کارفرمایان بدهند.
رئیس سازمان تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: صاحبان اصلی تامین اجتماعی کارفرمایان هستند و این سازمان بین نسلی و درآمد هزینه ای است.
عباس نورمحمدی گفت: سه میلیون خانوار از سازمان تامین اجتماعی مستمری بگیر هستند که 70 درصد آنها حداقل میزان دریافتی را دارند.
وی اظهار داشت: 43 میلیون نفر از جمعیت کشور تحت پوشش حمایتی سازمان تامین اجتماعی هستند و این نهاد بدون ورودی نمی‌تواند سطح خدمات خود را به جامعه هدف ارتقا دهد.
نورمحمدی با اشاره به شکل گیری نیازهای جدید با گذشت زمان، افزود: بسیاری از خدمات سازمان تامین اجتماعی به صورت الکترونیکی انجام می شود.
وی بیان کرد: دفترچه های درمانی سازمان تامین اجتماعی حذف شده است و با کد ملی و شماره بیمه اعضا می‌توانند خدمات دریافت کنند.
نورمحمدی با اشاره به طلبکاری سازمان تامین اجتماعی از دولت، تصریح کرد: بخشودگی جرم های کارفرمایان طی سه سال متوالی نشان از حمایت سازمان تامین اجتماعی از بخش خصوصی دارد.
وی عنوان کرد: به منظور پایداری بیشتر کارفرمایان سازمان تامین اجتماعی 51 درصد بخش خصوصی و 49 درصد خود سازمان را لحاظ کنند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: کشتی نظام در بستری پرتلاطم حرکت می کند و برای رسیدن به مقصد باید همه کمک کنند.
عزیز فیلی اظهار داشت: قرار گیری در جنگ اقتصادی که خسارت آن بسیار بیشتر از نبردهای کلاسیک است و قوانین عادی کارگشا نیست.
وی با بیان اینکه برای عبور از این شرایط بحرانی باید همه مدارا کنند، افزود: اگر سازمان تامین اجتماعی حسابی را بلوکه کند خسارت بیشتری را متحمل می شود.
فیلی بیان کرد:در حال حاضر قانون تامین اجتماعی مشکلاتی دارد که باید با اصلاح آن لایحه جدیدی به مجلس تقدیم کرد.
وی با اشاره به کم بودن ورودی ها نسبت به خروجی‌ها از سازمان تامین اجتماعی استان خواست که تا 31 تیر ماه 98 حساب کارفرمایان کهگیلویه و بویراحمد را بلوکه نکند.
در پایان این همایش از چهار کارفرمای برتر استانی تجلیل شد.
9928
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.