جواد غلام پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 765 برنامه کاربردی مبتنی بر تلفن همراه وجود دارد که در مجموع برای 287 نفری در استان اشتغالزایی کرده است.
وی افزود: سهم کهگیلویه و بویراحمد از شاغلان حوزه برنامه های کاربردی مبتنی بر تلفن همراه، 9 دهم درصد است که نسبت به جمعیت استان در رده نهم کشوری قرار دارد.
غلام پور با تأکید بر حمایت مجموعه وزارت ارتباطات از کسب و کارهای اینترنتی در کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: این اداره کل به طرح های فناورانه از نوع توسعه کسب و کار، بازی های رایانه ای، شرکت های نوپا و اپلیکیشن های موبایل در استان تسهیلات اعطا می کند.
وی در خصوص راه های ارتباطی کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، عنوان کرد: وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، وب سایت به نشانی http://ees.ict.gov.ir و kb.ict.gov.ir را برای مراجعه متقاضیان پیش بینی کرده است.
کهگیلویه و بویراحمد 713 هزار نفر جمعیت دارد که کمتر از 50 درصد آن در روستاها زندگی می کنند.
براساس گزارش مرکز آمار ایران خانوارهای روستایی کهگیلویه و بویراحمد در سال 1396 پس از استان های بوشهر، مازندران و خوزستان رتبه چهارم استفاده کنندگان از اینترنت را در اختیار داشتند.
براساس همین گزارش در سال 1396 در کل کشور 12.63 درصد از خانوارهای روستایی به طور میانگین از رایانه استفاده کردند این در حالی است که ساکنان روستایی استان کرمان 3.85 درصد و کهگیلویه و بویراحمد با 29.81 درصد به ترتیب کمترین و بیشترین استفاده کنندگان از رایانه بودند.
براساس این گزارش در سال گذشته 6.97 درصد خانوارهای روستایی کهگیلویه و بویراحمد از تلفن ثابت استفاده می کردند.

9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.