جان محمد خوب پور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هفت گروه نمایشی قرآنی در بخش های قیام لنده، سرآسیاب یوسفی، ممبی ،رودتلخ و بخش مرکزی لیکک برنامه های خود را اجرا می کنند.
وی با بیان اینکه از ابتدای فراخوان این جشنواره ١٢ گروه اعلام آمادگی کردند، افزود: بعد از خوانش متن ها آثار هشت گروه در مرحله نخست پذیرفته شد.
خوب پور بیان کرد: از این تعداد در مرحله بازبینی، پنج اثر نمایشی در بخش مسابقه و ٢ اثر نمایشی در بخش جنبی پذیرفته شد.
وی با اشاره به اینکه آثار نمایشی در حین اجرا داوری نهایی می شوند، اضافه کرد: از بین این اجراها در نهایت یک گروه به عنوان گروه نخست برگزیده و در بخش کارگردانی، نویسندگی، بازیگر اول زن و بازیگر اول مرد برگزیده ها نیز انتخاب می شوند.
خوب پور از اختصاص هزینه ورودی به هفت گروه پذیرفته شده افزود: آئین اختتامیه این اتفاق هنری روز پنج شنبه، ٢٣ اسفند جاری با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شهر لیکک برگزار می شود.
مدیر حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: کارگاه آموزشی کارگردانی، بازیگری، نمایشنامه نویسی و تئاتر پلاکارد که نوعی تئاتر خیابانی است به عنوان یکی از فعالیت های تاثیرگذار جشنواره عصر روز ٢٢ اسفند در شهر لیکک نیز اجرا می شود.
وی موضوعات این جشنواره را شامل طلاق، اسراف، صرفه جویی، حجاب و امر به معروف و نهی از منکر اعلام کرد.
خوب پور خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سیاست فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرای برنامه در مناطق کمتر برخوردار و آسیب پذیر است، 2 شهرستان لنده و بهمئی به عنوان محل اجراها انتخاب شدند.
مدیر حوزه قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مصطفی لاهوتی نژاد، ثارالله آذریتون و مهرداد علی پور هیات انتخاب و بازبینی آثار این جشنواره بودند، گفت: محمدعلی پیرسبزی، امین نوروزی، رضا گشتاسب و رضا رفیعی به عنوان دبیر اجرایی جشنواره تئاتر خیابانی از امروز ضمن مشاهده آثار به صورت عملی، اثر برگزیده را داوری، انتخاب و معرفی می کنند.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.