فاطمه محمد بیگی روز پنجشنبه به مناسبت هفته حجاب و عفاف در جمع خبرنگاران افزود: باید از فعالیت های سلیقه ای و جزیره ای پرهیز کنیم و در راستای عمل به قرآن و روایات ائمه اطهار (ع ) برنامه ریزی دقیق ، تدریجی و مشخصی داشته باشیم تا به نتایج مثبت برسیم.
وی با اشاره به اینکه رعایت حجاب و عفاف موجب مصونیت خانواده ها از انحراف می شود، تصریح کرد: رعایت حجاب و عفاف سلامت فردی، اجتماعی و مصونیت خانواده ها از خطر ابتذال، اضمحلال و فروپاشی را به دنبال دارد.
وی ادامه داد: رعایت حجاب و عفاف و امر به معروف و نهی از منکر در جامعه می تواند از بروز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری کند و این در حالی است که غفلت از آن موجب گسترش بی عفتی محیط های اجتماعی خواهد شد.
محمد بیگی به نقش آموزش در نهادینه کردن حجاب و عفاف اشاره کرد و افزود: اگر آموزش حجاب و عفاف از سنین مهد کودک و دبستان آغاز شود، فرزندان در زمینه حجاب بیمه خواهند شد.
به گفته وی اگر حجاب و عفاف در سنین کودکی از طرف خانواده ونهادهای اجتماعی همچون مدارس مورد غفلت واقع شود، آسیب‌های جدی دختران و پسران ما را تهدید خواهد کرد و در سنین بالاتر نمی‌توان فرد را وادار به رعایت حجاب کرد.
دبیرکارگروه بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین در ادامه به نقش خانواده ها در ترویج فرهنگ عفاف و حجاب اشاره کرد و ادامه داد: خانواده ها در راستای ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه نقش مهمی برعهده دارند زیرا آنان با تربیت درست و تشویق فرزندان خود به رعایت حجاب و عفاف می توانند در این عرصه نقش آفرینی کنند.
محمد بیگی همچنین گفت: در برخی موارد شاهد غفلت از ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه هستیم که انتظار می رود مسئولان و دلسوزان جامعه با ارائه راهکارهای اساسی نسبت به این فریضه واجب الهی حساس تر شوند.
محمدبیگی در ادامه به تشریح برنامه های هفته عفاف و حجاب در استان پرداخت و افزود: برنامه های متعددی در این زمینه برنامه ریزی شده که امیدواریم با برگزاری آنها بتوانیم گام های مهم و مثبتی را در راستای ترویج این مساله برداریم.
وی در پایان یادآور شد: برگزاری نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی ، نشست های تصیرتی و فرهنگی، برگزاری مسابقه فرهنگی ، پیاده روی ،افتتاح ساحتمان بنیاد ملی حجاب و عفاف و اجرای زنده آموزش خوشنویسی در خصوص موضوع حجاب و عفاف از جمله برنامه های هفته حجاب و عفاف است.
17 تا 23 تیرماه به عنوان هفته عفاف و حجاب نام گذاری شده است.
7390*3013
خبرنگار: گیتی سیمیاری**انتشار دهنده: رضا اولادی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.