عصمت محمودی روز سه شنبه در کار گروه اجتماعی فرهنگی و صیانت از حقوق شهروندی شهرستان درمیان، افزود: عزم دستگاه های اجرایی در خصوص کاهش آسیب های اجتماعی جدی است و در این زمینه تاکنون برنامه های مختلفی اجرایی شده است.
وی با بیان اینکه خراسان جنوبی به واسطه برخورداری از سرمایه های عظیم اجتماعی و فرهنگ غنی، کمترین میزان آسیب های اجتماعی را در کشور دارد، بیان کرد: درمیان در زمینه آسیب های اجتماعی از وضعیت مطلوبی برخوردار است ، نیاز است برنامه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در این شهرستان دنبال شود.
وی در ادامه مفاخر علمی و فرهنگی را سرمایه های معنوی جامعه دانست و اضافه کرد: معرفی این بزرگان به نسل جوان و بزرگداشت مشاهیر شهرستان مصداق عینی امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است.
وی اظهارکرد: صیانت از حقوق شهروندی، افزایش سطح رضایتمندی جامعه به عنوان سرمایه اجتماعی را در پی دارد که باید مورد توجه جدی مسئولان قرار گیرد.
وی ترویج، بسترسازی، ترغیب و ارزیابی مستمر بر عملکرد دستگاه ها درحوزه رعایت حقوق شهروندی را از مهمترین وظایف کارگروه صیانت از حقوق شهروندی دانست و گفت: نیاز است تکریم و امنیت روحی و روانی کارکنان به عنوان مهمترین عوامل اجرایی تکریم ارباب رجوع و صیانت از حقوق شهروندی در سازمان ها سرلوحه کار مدیران قرار گیرد.
وی برگزاری بازی های بومی و محلی، مسابقات ورزشی و گسترش ورزش های همگانی به ویژه در بین بانوان و قشر جوان جامعه را از راهکارهای موثر ایجاد نشاط اجتماعی و کاهش آسیب های اجتماعی بیان کرد.
شهر اسدیه مرکز شهرستان مرزی درمیان در 105کیلومتری شرق بیرجند قرار دارد.
شهرستان درمیان در مجاورت با مرز افغانستان قرار دارد.
سایت ایرنا خراسان جنوبی www.irna.ir/skhorasan
کانال اطلاع رسانی : http://telegram.me/birjand
*7556 **2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.