به گزارش ایرنا، سرپرست اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت از برگزاری جشنواره آب و حیات و همچنین برگزاری پیاده روی بزرگ خانوادگی در شهرستان ساردوئیه خبر داد.
سلحشور سالاری در نشست هماهنگی 2 رویداد فرهنگی و ورزشی در جنوب کرمان افزود: جشنواره آب و حیات به مدت 2 شب و طی هفته آینده در استخر نیلی جیرفت برگزار خواهد شد.
وی با بیان اینکه سالانه تعداد زیادی از جوانان در رودخانه های حاشیه شهر جیرفت به دلیل آشنا نبودن با ورزش شنا جان خود را از دست می دهند گفت: این جشنواره با هدف نهادینه کردن ورزش شنا و آموزش این ورزش شاد و مفرح برگزار می شود.
وی تصریح کرد: آموزش رایگان شنا و برگزاری برنامه های مفرح و شاد برای شهروندان از دیگر برنامه های حاشیه ای این جشنواره است.
سالاری ادامه داد: این جشنواره در سه سانس 80 نفری پذیرای شهروندان است.
وی به برگزاری همایش بزرگ پیاده روی در ساردوئیه جیرفت نیز اشاره کرد و گفت: این همایش در 6 مردادماه سال جاری با هدف آشنایی خانواده ها با ورزش و مبارزه با آسیب های اجتماعی برگزار خواهد شد.
** انتخاب کهنوج بعنوان پایلوت اجرای بسته جدید مراقبت های کودکان
معاون دانشگاه علوم پزشکی جیرفت گفت: شهرستان کهنوج به عنوان پایلوت اجرای بسته های کودک سالم و مانا (مراقبت های ادغام یافته ناخوشی های اطفال ) در جنوب کرمان انتخاب شد.
مسعود مطهری در حاشیه کارگاه آموزشی برنامه مراقبت کودک سالم و بیمار در جیرفت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر این اساس برنامه های محوری خوبی در راستای سلامت و بهداشت در این شهرستان برگزار شده است.
وی تصریح کرد: هدف از اجرای این برنامه ملی، مراقبت های ادغام یافته کودک سالم، حفظ و ارتقای سلامت جسمی، روانی و اجتماعی مطلوب و پاسخ به بخش عمده ای از نیازهای پیشگیری کودکان و شیرخواران است.
وی خاطرنشان کرد: برای رسیدن به این هدف در کنار دانش پزشکی و تخصصی، همکاری کارمندان بهداشتی، مراقبین و خانواده ها ضرورت دارد تمام کسانی که از کودکان مراقبت می کنند در اجرای این برنامه مانند تمام کشور مراقبت یکسان و با کیفیت بالا ارائه شود.
دانشگاه علوم پزشکی جیرفت هفت شهرستان جیرفت، کهنوج، فاریاب، رودبار جنوب، عنبرآباد، قلعه گنج و منوجان را زیر پوشش دارد.
*برای اطلاع از اخبار متنوع انتشار یافته در شبانه روز با کانال ایرنا جیرفت در تلگرام به نشانی irnajiroft@ همراه شوید.
خبرنگاران: روح الله صائب و هادی شفیعی مجاز ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7450/6003/ 3029
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.