سید آیت افشار مهر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در سال 97 مبلغ 100 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به سازمان بهزیستی این استان اختصاص یافت که مبلغ 50 میلیارد ریال آن از بند ب تبصره 16 و بقیه از تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری بود.
وی افزود: از محل تسهیلات بند ب تبصره 16 تعداد 285 نفر از متقاضیان جهت پرداخت تسهیلات به بانک ها معرفی شدند که از این تعداد تا کنون به 160 نفر تسهیلات اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر 29 میلیارد ریال پرداخت شده است.
مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تسهیلات اشتغالزایی روستایی، تصریح کرد: در نیمه دوم سال جاری و از مهرماه امسال سامانه کارا جهت ثبت نام جامعه هدف بهزیستی استان فعال شد که در همین مدت محدود حدود 300 نفر از متقاضیان در سامانه کارا نام نویسی کردند.
وی با اشاره به اینکه در گذشته این سامانه برای متقاضیان اشتغال جامعه هدف بهزیستی فعال نبود، گفت: پس از فعالیت این سامانه در مهرماه 97 و نام نویسی متقاضیان حدود 100 نفر از طریق کارگروه حمایتی اشتغال کشور تایید و این متقاضیان جهت دریافت تسهیلات اشتغالزایی روستایی به بانک های عامل معرفی شدند.
افشار مهر ابراز داشت: تسهیلات اشتغالزایی برای متقاضیان سازمان بهزیستی در 12 بهمن به بانک ها ابلاغ شد.
وی گفت: تعداد 100 نفر تایید شده توسط کارگروه حمایتی و اشتغالزایی کشور را به بانک ها جهت استفاده از تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری معرفی شدند که تعدادی پرداخت شده و بقیه نیز در حال طی شدن فرایند پرداخت قرار دارند.
مدیرکل سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ثبت نام متقاضیان اشتغالزایی سازمان بهزیستی استان در سامانه کارا از مهرماه سال جاری فعال شد که در همین مدت کوتاه 300 نفر در این سامانه ثبت نام کردند که تعداد 100 نفر از آنها به بانک ها معرفی شدند.
افشار مهر، از فرآیند پرداخت تسهیلات اشتغالزایی روستایی و عشایری توسط بانک ها انتقاد کرد و گفت: با توجه به شرایط خاص بیکاری و لزوم استفاده از فرصت به وجود آمده انتظار می رود بانک ها در زمینه پرداخت تسهیلات اشتغالزایی همکاری بیشتری با متقاضیان داشته باشند.
دولت تدبیر و امید به منظور حفظ و تداوم حیات روستاهای کشور و رونق اشتغال روستایی طرح های مطلوبی به جریان انداخته است که پرداخت تسهیلات اشتغال روستایی یکی از همین برنامه هاست.
44 درصد از جمعیت حدود 723 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در روستاها ساکن هستند.
حدود 12 درصد در قالب 80 هزار نفر نیز جمعیت عشایری این استان است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای هشت شهرستان، 17 شهر و حدود یکهزار و 670 روستای دارای سکنه است.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.