به گزارش خبرنگار ایرنا، حبیب الله وفایی روز شنبه در نشستی خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در محل استانداری افزود: در سند اشتغالی که به تازگی به تصویب هیات دولت رسیده، سهم میانگین استان‌ها در آن حدود چهار درصد بوده اما کرمانشاه یک جهش حدود 17 درصدی داشته است.
وفایی گفت: خبر این رشد بزرگ در زمینه اشتغال، هفته گذشته توسط رئیس مرکز آمار ایران در جلسه استانداران در وزارت کشور اعلام شد.
او با بیان اینکه ما دنبال ارائه تصویری درست از فضای اشتغال استان هستیم ، گفت: نرخ مشارکت، اشتغال و بیکاری استان کرمانشاه در پاییز 97 نسبت به پاییز 96 به ترتیب 2.7، 5.1 و منفی 6.9 درصد رشد داشته در حالی که این رشد در کشور به ترتیب شش‌ دهم، نیم و صفر بوده است.
وفایی در باره ابهام های مطرح شده در باره کاهش نرخ بیکاری در استان هم توضیح داد: نرخ بیکاری کرمانشاه در پاییز 97 با در نظر گرفتن خطاهای احتمالی بین محدوده 15 تا 25 درصد بوده که مرکز آمار میانگین آن یعنی 18.2 را در نظر گرفته است.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمانشاه به اختلاف مرکز آمار و بانک مرکزی در زمینه انتشار نرخ تورم هم گریزی زد و افزود: این اختلاف از دیدگاه کارشناسی مشکلی ندارد و اساس آن در این است که در گزارش مرکز آمار تورم جامعه روستایی هم محاسبه شده و جامعه آماری بزرگتری پوشش داده شده است.
وفایی مرکز آمار را تنها متولی ارائه آمار رسمی کشور دانست و گفت: هر نرخی چه پایین و چه بالا که توسط این مرکز اعلام شود باید مورد احترام باشد زیرا براساس مراجعه به خود مردم استخراج شده است.
7444/8066
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.