جلال پوران فرد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این تعداد تصادف رانندگی شامل 13 فقره با 30 نفر مصدوم در مناطق شهری کهگیلویه و بویراحمد و 17 فقره با 39 نفر مصدوم نیز در روستاهای استان بوده است.
وی افزود: مصدومان این تعداد سانحه رانندگی از سوی نیروهای اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد پوشش امدادی شده و خدمات اولیه پزشکی را دریافت کردند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع 69 مصدوم تصادفات رانندگی 24 ساعت گذشته در این استان 11 نفر به طور سرپایی مداوا و 58 نفر نیز برای درمان به بیمارستان های استان انتقال داده شدند.
پوران فرد عنوان کرد: بامداد امروز شنبه نیز امدادرسانی از سوی نیروهای اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد به 2 زن انجام شد.
وی ابراز داشت: زن 27 ساله ای در روستای دلی اولاد علی مؤمن شهرستان بویراحمد دچار درد زایمان شده بود.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: به دلیل برفگیر بودن منطقه 2 نفر از نیروهای اورژانس 115 این استان پس از 200 متر پیاده روی در برف توانستند با انجام اقدام های پزشکی لازم بر روی نوزاد و مادر هر دوی آنها را با آمبولانس به بیمارستان امام سجاد (ع) شهر یاسوج منتقل کنند.
پوران فرد اظهار داشت: امدادرسانی دیگر به یک زن باردار چهار ماهه در روستای تنگ تامرادی شهرستان بویراحمد بود.
وی افزود: به دلیل برفگیر بودن منطقه 2 نفر از نیروهای اورژانس 115 کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از خودروی کمک دار جمعیت هلال احمر استان توانستند پس از حدود 6 ساعت و با انجام کمک های اولیه زن باردار را از روستای تنگ تامرادی به درمانگاه منطقه سپیدار شهرستان بویراحمد انتقال دهند.
کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یک هزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز راه روستایی است.
این استان بیش از 40 گردنه خطرناک و حدود یک هزار و 500 کیلومتر نقاط حادثه خیز دارد.
حوادث رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد از سال 1390 تا 1395 بیش از یک هزار کشته، 30 هزار زخمی و 150 ضایعه نخاعی در پی داشته است.
ابتدای امسال تاکنون 150 نفر در کهگیلویه و بویراحمد بر اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.