به گزارش ایرنا، عزیز فیلی روز دوشنبه در کارگروه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: یک میلیون و 843 هزار نفر از 28 اسفند 1396 تا پایان روز 13 فروردین 97 از جاذبه های گردشگری و مناظر طبیعی و تاریخی این استان دیدن کردند.
وی افزود: دستگاه های اجرایی عضو ستاد خدمات سفر این استان در ایام نوروز امسال برای رفاه حال گردشگران و خدمات رسانی لازم به آنان وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.
فیلی با اشاره به ظرفیت های متعدد گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های طبیعی، تاریخی، مذهبی و فرهنگی،بیان کرد: شکوفایی هر چه بیشتر این قابلیت ها مستلزم تلاش و برنامه ریزی متولیان امر است.
وی عنوان کرد: با هدف افزایش تعداد روزهای اقامت مؤثر گردشگران و مسافران در کهگیلویه و بویراحمد، باید امکانات مورد نیاز تأمین و تمهیدات لازم نیز اندیشیده شود.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با توجه به وضعیت بارندگی های پیش رو مکان هایی برای اسکان اضطراری مسافران پیش بینی شود.
وی ابراز داشت: تامین کالاهای اساسی از جمله گوشت قرمز، مرغ، برنج و دیگر اقلام در این مدت برای رفاه حال مسافران و گردشگران به جد در دستور کار متولیان امر قرار گیرد.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پزشکان متخصص و کادر درمانی در این ایام کشیک های شبانه روزی داشته باشند تا در این باره شاهد کوتاهی و اتفاق ناگواری نباشیم.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: 50 درصد بیمارستان ها و درمانگاه های بخش خصوصی مکلف اند که در این ایام به مردم استان خدمت رسانی کنند.
جلال پوران فرد بیان کرد: لیست تمامی پزشکان و دیگر عوامل کشیک در این ایام به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده مشکلی از نظر تامین مرغ و گوشت مورد نیاز مردم و مسافران در این ایام وجود نخواهد داشت.
الیاس تاج الدینی ابراز داشت: اسفند سال جاری بیش از 540 هزار قطعه جوجه ریزی در کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که در ایام نوروز وارد بازار می شوند.
وی با اشاره به مصوبات ستاد تنظیم بازار استان خواهان جلوگیری از هر گونه قاچاق دام زنده از کهگیلویه و بویراحمد به دیگر استان ها شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: جشن های مختلفی در تعطیلات امسال در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد از جمله شهرهای یاسوج، دهدشت و دوگنبدان و دیگر شهرهای استان برگزار می شود.
محمود باقری افزود: همچنین برای معرفی هر چه بیشتر جاذبه های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نمایشگاه های مختلفی از سوغات محلی و صنایع دستی در ورودی های شهرهای این استان و برخی مناطق گردشگری دایر می شود.
در این جشن ها نحوه شادی های سنتی، آئین ها، آداب، رسوم و موسیقی محلی در هر منطقه بازسازی می شود که این امر نقش مهمی در آشنایی گردشگران با آداب و رسوم مقاصد گردشگری دارد.
وی از برنامه ریزی برای برگزاری جشن های نوروزگاه در شهرستان های گچساران، بویراحمد، دنا و دیگر شهرهای استان در روزهای تعطیلات نوروزی خبر داد.
باقری بیان کرد: کهگیلویه و بویراحمد 300 جاذبه گردشگری دارد که 50 نقطه آن دارای زیرساخت های گردشگری است.
این استان با داشتن 300 بقعه متبرکه، 750 اثر تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب طبیعی چشم نواز ، مکانی مناسب برای سفرهای نوروزی است.
حرم بی بی حکیمه (س) خواهر امام رضا (ع)، آبشار یاسوج، چشمه بلقیس چرام، گردنه شلال دون، رود رونه، آبشار کمردوغ، برم الوان، بافت تاریخی دهدشت و سد کوثر از مهمترین جاذبه های طبیعی کهگیلویه و بویراحمد است.
9868/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.