به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی عصر چهارشنبه در جشنواره صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد به همت صندوق کارآفرینی امید، اظهار داشت که سالانه میلیارد ها تومان پول و سرمایه در قالب تسهیلات کم بهره به متقاضیان این حوزه پرداخت می شود.
وی با بیان اینکه خروجی این سرمایه ها باید به تولید انبوه و عرضه محصول و رقابت در بازار منجر شود، گفت: دولت عزم خود را بر حمایت از تولید و حوزه اشتغال به ویژه در مشاغل خرد و زود بازده جزم کرده است.
احمدی تصریح کرد پرداخت بیش از 110هزار میلیارد ریال تسهیلات کم بهره از طریق صندوق کارآفرینی امید به متقاضیان حتی در دورترین نقاط روستایی و عشایری یکی زا دستاوردها و اقدام های اساسی دولت در این زمینه بوده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد که بیش از 400 میلیارد ریال از طریق این صندوق ظرف کمتر از یک سال گذشته به متقاضیان و روستائیان این استان پرداخت شده که البته این تسهیلات با راستی آزمایی های صورت گرفته کمترین انحراف را داشته اند.
وی یادآور شد: گرچه این تسهیلات منجر به اجرای طرح در مناطق روستایی و توسعه مشاغل خانگی شده اما مشکل اساسی در این راستا نبود بازار عرضه و فروش محصولات کارآفرینان است.
احمدی معاونت حوزه اقتصادی و مشاور اجرایی خود را ملزم به پیگیری و حصول نتیجه نهایی ظرف یک ماه آینده برای تعیین تکلیف نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان کرد.
نماینده مردم شهرستان های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مجموعه متنوعی از زیبایی ها، ظرفیت ها و استعدادهای طبیعی به ویژه در حوزه صنایع دستی و گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که با ایجاد زیرساخت ها و حمایت دولت می تواند به تولید سرمایه تبدیل شوند و بستر توسعه پایدار در این منطقه را فراهم کنند.
غلام محمد زارعی افزود: کهگیلویه و بویراحمد با توجه به نزدیکی به بنادر جنوبی کشور و قرارگرفتن در کریدور شمال به جنوب مناسب ترین ظرفیت برای تبدیل شدن به استان الگو (پایلوت) در زمینه صادرات غیرنفتی بویژه صنایع دستی است.
وی با تجلیل از صندوق کارآفرینی امید کشور برای توجه ویژه به این استان در زمینه اعطای تسهیلات کم بهره گفت: پرداخت وام های اشتغال زایی این صندوق ظرف یک سال گذشته در این استان 50 درصد رشد داشته است.
رئییس صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: این صندوق ظرف دو دهه گذشته بیش از 31 هزار و 319 فقره تسهیلات اشتغالزایی در قالب 2هزار و 610میلیارد و 663 میلیون ریال به متقاضیان واجد شرایط در این استان پرداخت کرده است.
ارسلان حسن پور اظهار داشت: ظرف پنج سال گذشته صندوق کارآفرینی امید کهگیلویه و بویراحمد در زمینه پرداخت تسهیلات به متقاضیان رتبه اول تا سوم کشور را بدست آورده است.
3016/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.