به گزارش ایرنا،شهرستان گچساران که به دلیل آب و هوای مفرح، طبیعت زیبا، جاذبه های تاریخی و طبیعی از اوایل ماه میزبان هزاران گردشگر از سراسر ایران و حتی کشورهای خارجی است اما کارشناسان می گویند: با توجه به بارندگی های امسال و سرد بودن شهرهای مجاور پیش بینی می شود گچساران امسال شاهد تعداد بیشتری از گردشگران باشد که افزایش خدمات رسانی به آنان ضروری است.
نخستین نشست خدمات سفرهای نوروزی در حالی روز یکشنبه در فرمانداری گچساران تشکیل شد که بیشتر کمیته ها هنوز اقدام خاصی برای آمادگی انجام نداده اند.
سرپرست فرمانداری گچساران در نخستین کمیته ستاد تسهیلات خدمات سفرهای نوروزی در گچساران از کمیته ها خواست تا هر چه زودتر بازدیدهای میدانی خود را برای ساماندهی زیرساخت های مورد نیاز مسافران نوروزی فراهم کنند.
علی خوان پایه با اشاره به وضعیت بارندگی های امسال، سرسبزی طبیعت و احتمال استقبال بیشتر گردشگران از جاذبه های دیدنی گچساران اظهار داشت:امسال فرصت خوبی برای تبدیل این شهرستان به قطب گردشگری جنوب ایران در تعطیلات نوروزی است.
وی با یادآوری شرایط خاص اقتصادی از مسئولان صنعت و معدن خواست بیشترین تلاش را برای کنترل قیمت ها در بازار مرکز دوگنبدان و فروشگاه های بین را انجام دهند.
سرپرست فرمانداری گچساران همچنین از کمیته های مختلف خدمات رسان از جمله بهداشت و درمان، امنیت،حمل و نقل و سایر متولیان خواست برای خدمات رسانی به مسافران نوروزی همت کنند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گچساران نیز در این نشست گفت:ساماندهی راه ارتباطی دوگنبدان به حرم بی بی حکیمه (س) مهمترین نیاز گردشگری نوروزی این شهرستان است.
الماس قبادی با اشاره به در دست اجرا بودن طرح ساخت جاده گچساران بی بی حکیمه (س) بیان کرد: برای نصب علائم راهنمایی و رانندگی و ترمیم جاده قدیمی تلاش شود.
وی با یادآوری بدون استفاده بودن اردوگاه گردشگری نزدیک حرم بی بی حکیمه(س) که به مساحتت 2.5 هکتار ساخته شده است گفت: برنامه اسکان زائران در حرم باید هر چه زودتر جمع شود.
قبادی ابراز داشت: این اردوگاه گردشگری تفریحی شامل 30 سکو،25 چشمه سرویس بهداشتی و سایر زیرساخت های رفاهی مورد نیاز گردشگران است.
وی بیان کرد: در صورت استفاده از این مرکز که با استفاده از اعتبار دولتی احداث شده بخش خصوصی راغب به سرمایه گذاری می شود.
قبادی تاکید کرد: ساماندهی کنده کاری های ایجاد شده از سوی دستگاه های اجرایی خدمات رسانی، زیباسازی ورودی و خروجی شهر دوگنبدان از دیگر نیازهای ضروری تا پیش از تعطیلات نوروزی است.
رئیس شورای شهر دوگنبدان گفت:برنامه های خدمات رسانی به مسافران نوروزی در این شهر از 23 بهمن از سوی شهرداری و شورای اسلامی شروع شده است.
سید ناصر حسینی ابراز داشت: طرح ساخت حمام عمومی در نزدیک ایستگاه آتش نشانی شهر دوگنبدان تا پیش از تعطیلات نوروز بهره برداری و آماده خدمات رسانی به مسافران خواهد شد.
وی ایجاد آشپزخانه در پارک های عمومی محل اسکان از دیگر برنامه های در دست اجرا برای رفاه حال گردشگران است.
حسینی همچنین از راه اندازی چهار مرکز برای راهنمایی مسافران در شهر دوگنبدان همزمان با تعطیلات نوروزی خبر داد.
رئیس شورای شهر دوگنبدان تصریح کرد: اکیپ های سدمعبر و جمع آوری زباله ها نیز در تعطیلات نوروزی امسال فعال خواهد بود.
وی زیباسازی شهر با چراغ های رنگی و ترمیم کنده کاری های شهر را از دیگر برنامه های در دست اجرا برای آماده سازی شهر دوگنبدان در راستای رفاه حال مسافران نوروزی ذکر کرد.
یک هتل چهار ستاره، یک مهمان پذیر، 6 باغ تفریحی، سه رستوران بین راهی ،چهار اردوگاه گردشگری ، یک کمپینگ اقامتی،چهار آژانس مسافرتی،چهار اردوگاه تفریحی و هشت سرویس بهداشتی از جمله زیرساخت های گردشگری گچساران است.
باغ فردوس، دشت های دیل و گناوه،سواحل سد کوثر و حرم بی بی حکیمه (س) از جاذبه های مهم گردشگری در گچساران است که سالیانه میزبان بیش از یک میلیون گردشگر است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.