به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون مالی و اقتصادی شورای اسلامی شهر قزوین در خصوص این لایحه گفت: این لایحه در سه جلسه متوالی در این کمیسیون مورد بحث و بررسی قرار گرفته و در نهایت تصویب شد.
فرج الله فصیحی رامندی افزود: در این لایحه تلاش شده اختلافات چندانی از نظر ضریب و مقدار با مصوبه قبلی نداشته باشد.
فصیحی رامندی ادامه داد: نظام صنفی قبلا در شهرداری بر اساس چهار رسته شغلی تعریف می شد اما در حال حاضر اتحادیه این موارد را به 47 گروه تقسیم کرده است که در لایحه جدید هم این گروه ها تفکیک شده اند.
وی همچنین گفت: در لایحه جدید عوارض کسب و پیشه بسیاری از رسته ها تغییری نکرده و یا حتی در برخی موارد کاهش هم یافته و تنها در چند رسته افزایش داده شده است که آن هم بیش از 10 درصد نیست.
فصیحی رامندی در ادامه گفت: پلاک هایی که برابر ضوابط و مقررات از پارکینگ استفاده می کنند از پرداخت عوارض معاف هستند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین نیز در جریان بررسی این لایحه گفت: پیشنهاد می شود در خصوص مشاغل ناملموس که میراث فرهنگی بوده و یا در حال از بین رفتن هستند حداکثر تخفیف داده شود که فصیحی رامندی پاسخ داد در راستای حمایت از صنایع دستی و گردشگری، صنایع دستی چون فرش بافی از پرداخت این عوارض معاف خواهند بود.
نایب رییس شورای اسلامی شهر قزوین نیز در این نشست در مخالفت با افزایش عوارض رسته پوشاک و فرش و پارچه نسبت به برخی رسته ها گفت: در شرایط اقتصادی فعلی که لباس فروشان را هم تحت تاثیر قرار داده، افزایش عوارض غیر منطقی است و پیشنهاد می شود همچون بسیاری از رسته های شغلی دیگر بدون تغییر باقی بمانند.
مهدی عبدالرزاقی افزود: پیشنهاد می شود فروشندگان در این لایحه در یک قسمت و خدمات دهندگان و دستمزد بگیراندر قسمتی دیگر قرار گیرند.
دیگر عضو شورای اسلامی شهر قزوین نیز گفت: در دنیای توسعه یافته مبنای درآمد پایدار، عوارضی است که از اصناف گرفته می شود.
احد چگینی افزود: پیشنهاد می شود به منظور وحدت رویه این شرایط برای همه رسته ها در نظر گرفته شود و اگر برای رسته ای بدون تغییر است کاری شود که به سایر رسته های خدماتی هم تعمیم داده شود.
وی اضافه کرد: پیشنهاد می کنم عوارض دفاتر مهندسی، آموزشگاه ها و دفاتر نمایندگی بیمه ها را با ضریب سه و نیم کاهش یابد.
وی افزود: سیاست شورا در جهت نگاه به اقشار آسیب پذیر بر عدم افزایش قیمت ها و عوارض بوده است و در لایحه جدید تلاش شده فرمول محاسبات به صورت شفاف تری ارایه شود.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.