به گزارش ایرنا، نمایشگاه ها به عنوان بزرگترین رویداد تجاری هر منطقه از سوی دولت با هدف تنظیم بازار و مدیریت عرضه و تقاضا در ایام پایانی سال برگزار می شود.
نمایشگاه کالا در معرفی محصولات و گاهی ملموس ترین روش تبلیغ کالا و خدمات به شمار می آیند و در جذب مشتری، برند سازی، تداوم فروش محصولات، ایجاد اشتغال و توسعه منطقه تاثیرگذار هستند.
نمایندگان صنوف بازاری شهرستان کهگیلویه روز شنبه در اعتراض به برگزاری نمایشگاه کالای بهاره با فرماندار دیدار و گفت وگو کردند.
آنها معتقدند که نمایشگاه به معنای محل نمایش کالاست نه عرضه آن، یعنی نمایشگاه باید محل نمایش تخصصی کالاهای تازه تولید باشد و تولیدکنندگان و بنکداران در آن شرکت کنند.
بازاریان افزودند که هیچکدام از صنوف عرضه کننده کالای شهرستان موافق برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ایام پایانی سال نیستند زیرا این نمایشگاه محل رقابت نابرابر با صنوف است.
بازاریان روزهای پایانی سال و در آستانه ی عید نوروز را روزهای اوج درآمدزایی و کسب و کار می دانند و می گویند که برگزاری نمایشگاه علاوه بر ایجاد نارضایتی اکثر کسبه و اصناف باعث تحمیل خسارات و صدمات بیشتری به صنوف می شوند.
یکی از نماینده کسبه های دهدشت در دیدار با فرماندار با اشاره به اینکه ماهیانه مبلغ 800 هزار تومان اجاره می دهد و امسال برخی از ماه ها حتی کرایه مغازه را از جیب پرداخت کرده و تنها به امید خرید مردم در آستانه عید دوام آورده می گوید: بازاریان که به موقع مالیات، عوارض کسب و نیز حق و حقوق قانونی دولت را پرداخت کرده اند انتظار حمایت بیشتری دارند.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به نقش مهم بازاریان و اصناف در توسعه اقتصادی و تامین کالاهای مورد نیاز مردم گفت: برگزاری نمایشگاه‌های فصلی با هدف تنظیم و تعدیل بازار دنبال می‌شود.
جعفر نیکبخت تصریح کرد: تدابیر لازم در ارائه فاکتورهای لازم برگزاری نمایشگاه از سوی فرمانداری به جد پیگیری می شود.
وی برگزاری نمایشگاه‌ها را منوط به کاهش محسوس قیمت و ارائه کالای کارشناسی شده به جهت کیفیت و تنوع اعلام کرد.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه گفت: نمایشگاه علی رغم همه کاستی های موجود فضایی برای کنترل غیر مستقیم قیمت ها محسوب می شود.
سید یاسین علویان تصریح کرد: با توجه به نتایج مثبت برگزاری نمایشگاه های فصلی تحت عنوان عرضه مستقیم کالا، که در مقاطع مختلف سال به صورت گسترده در سطح کشور با حضور تولید کنندگان و اصناف در مکان های مشخص با هدف ایجاد حلقه ی ارتباطی میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان(از تولید به مصرف) و رعایت نرخ های مصوب و تخفیف ویژه، همه ساله با استقبال خوب خریداران روبه رو می شود.
وی گفت: صدور مجوز برای برپایی نمایشگاه بر اساس مصوبه کمیته تنظیم بازار انجام می شود.
علویان تصریح کرد: برای تنظیم بازار و حمایت از مردم برای ارائه کالاها با قیمت مناسب و تخفیف نسبت به بازار، نمایشگاه هایی برگزار می شود .
شهرستان 131 هزار نفری کهگیلویه بیش از هشت هزار صنف مختلف دارد.
7531/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.