به گزارش ایرنا معاون هماهنگی امورعمرانی استاندار همدان روز چهارشنبه در این آیین گفت: بهترین نوع اقتصاد شامل ویژگی هایی نظیر شفافیت درآمدها و دریافت مالیات به صورت واقعی و عادلانه است.
محمودرضا عراقی افزود: امروز به جای فروش منابع باید به سمت درآمدهای پایدار و مالیاتی پیش رفت چراکه لازمه مدیریت کشور، انجام فعالیت های عمرانی و تامین رفاه شهروندان دریافت مالیات و عوارض است.
وی اضافه کرد: بنابراین علاوه بر دریافت درست مالیات باید نحوه هزینه کرد درآمدهای حاصل از این منبع را برای مردم شفاف سازی کرد.
عراقی گفت: تفویض اختیار به استان ها، سرعت کار را بالا برده و باعث بالا رفتن توان علمی استان می شود همچنین در بهبود فضای کسب و کار و توسعه همدان کمک می کند.
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی همدان نیز گفت: هیات ماده 251 مکرر قانون مالیات های مستقیم در راستای تمرکز زدایی در وزارتخانه، تفویض اختیارات به استان ها، تکریم ارباب رجوع و تسهیل در امورمودیان تشکیل شد.
سید ناصر محمودی افزود: این هیات آخرین مرحله رسیدگی به دعاوی مالیاتی است که در مراحل نخست و امورمالیاتی به نتیجه نرسیده و شکایت خود را به هیات ماده 251ارسال می کنند.
وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 31 پرونده به این هیات ارسال شده که کارشناسی اولیه بر روی 21 پرونده انجام شده است.
معاون مرکز عالی دادخواهی مالیاتی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز گفت: به علت عملکرد ضعیف هیات ها و ناتوانی در دفاع از سوی اصناف، هیات ماده 251 که در اختیار وزیر برای رسیدگی نهایی قرار داشت به استان ها تفویض شده است.
شهرام خاوری افزود: این هیات از منظر عادلانه بودن، به پرونده مودیانی ورود پیدا می کند که دارای اسناد و مدارک مثبته هستند.
وی اضافه کرد: مودیانی که رای قطعی کمیسیون ها و هیات های بدوی را ناعادلانه می دانند و به آن معترض هستند می توانند با ارائه اسناد معتبر و با طرح واخواهی در هیات سه نفره موضوع ماده 251 از حقوق خود دفاع کنند.
7526/2087
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.