به گزارش ایرنا، انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 در حالی به پیروزی رسید که سوخت خودرو با استقاده از حلب و چهارپایان حمل و به دست مردم می رسید اما اکنون سوخت با نفتکش های مدرن به مراکز متعدد جایگاه های سی ان جی و پمپ بنزین ها منتقل می شود.
استان کهگیلویه و بویراحمد فراورده های نفتی مورد نیاز خود را در دوران طاغوت از استان های همجوار تامین می کرد.
در آن سال ها فراورده های نفتی از جمله بنزین و گازوئیل شهرهای شمالی این استان از فارس و شهرهای جنوبی از استان خوزستان تامین می شد.
شرکت پخش فراورده های نفتی کهگیلویه و بویراحمد چند سال پس از پیروزی انقلاب و در اویل دهه 60 مستقل شد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون 60 مرکز سوخت خود رو در این استان فعالیت می کند.
سید لطف الله مسعودی افزود: در زمان حاضر 32 مرکز عرضه سوخت بنزین و 28 جایگاه سی ان جی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می کند.
وی بیان کرد: در زمان پیروزی انقلاب اسلامی سه پمپ بنزین در شهرهای یاسوج، دوگنبدان و دهدشت فعالیت داشت و جایگاه سی ان جی در این استان هم وجود نداشت.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم اکنون در تمام شهرها و بخش های این استان مراکز سوخت خودرو وجود دارد.
مسعودی از برنامه ریزی برای ایجاد مراکز سوخت خودرو در در برخی مناطق کهگیلویه و بویراحمد از جمله پاتاوه،سه راهی باشت، جاده سپیدار به یاسوج،جاده گچساران به بهبهان خبر داد.
وی با اشاره به اینکه توزیع نفت سفید برای روستاها و مناطق عشایری فاقد گاز از وظایف این شرکت است گفت: هم اکنون 275 عامل توزیع نفت سفید در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی کهگیلویه و بویراحمد ساخت انبار اضطراری نگهداری فراورده های نفتی را از دیگر زیرساخت های ایجاد شده در این حوزه ذکر کرد.
مسعودی افزود: این انبار در ابتدا با ظرفیت 10 میلیون لیتر ایجاد و به هم اکنون به 27 میلیون لیتر توسعه یافته است.
وی ابراز داشت: هم اکنون یک مرکز سوخت گیری هواپیما در شهر یاسوج خدمات رسانی می کند و احداث یک مرکز سوخت هواپیما در شهر دوگنبدان برنامه ریزی شده است.
مسعودی در ادامه بیان کرد: این طرح تا پایان سال جاری کلنگ زنی خواهد شد.
وی مانیتورینگ کردن جایگاه های مراکز سوخت خودرو را از دیگر برنامه های این شرکت اعلام کرد و افزود: این طرح به منظور نظارت آنلاین ایجاد خواهد شد.
مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌ های نفتی کهگیلویه و بویراحمد گفت: در 9 ماهه سال جاری 155 میلیون و 389 هزار 400 لیتر بنزین در این استان مصرف شد.
مسعودی اظهار داشت: 2 میلیون و 808 هزار لیتر بنزین در سال جاری بیشتر از مدت مشابه سال گذشته مصرف شده است.
وی میزان مصرف بنزین یورو چهار را 26 میلیون و 469 هزار لیتر اعلام کرد و گفت: بنزین یورو چهار بیش از 18 میلون لیتر افزایش سوخت داشته است.
مسعودی با اشاره به توزیع 11میلیون و 664 هزار لیتر نفت سفید در مناطق مختلف استان تصریح کرد: این میزان نفت سفید بین روستا‌های سخت گذر و کوهستانی شهرستان های هشت گانه استان توزیع شد.
وی با اشاره به مصرف 106 میلیون و 328 هزار نفت و گاز در سطح استان اضافه کرد: میزان مصرف نفت و گاز در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 97 هزار لیتر افزایش داشته است.
مسعودی میزان مصرف نفت کوره را در سال جاری 437 هزار لیتر و و نفت و گاز یورو چهار را 936 هزار و 400 لیتر اعلام کرد.
استان 720 هزار نفری کهگیلویه وبویراحمد هشت شهرستان و 17 شهر در جنوب غربی ایران قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.