تلمبه خانه گوره که کار انتقال نفت از حوزه های نفتی را به پایانه های نفتی در خلیج فارس میسر می کند در مجاورت روستای سیاهمکان قرار دارد.
نفت هزاران چاه از اهواز، مسجد سلیمان، آغاجاری، اندیمشک و امیدیه که در خشکی استخراج می‌شود به این منطقه می‌آید.
نفت در تلمبه خانه گوره پمپاژ،سپس به جزیره خارک ارسال و از آنجا هم بار نفتکش‌ها می‌شود.
این مرکز در طول فعالیتش که بیش از ۵۰ سال از آن می‌گذرد حتی برای لحظه‌ای هم از کار نیفتاده و زمان جنگ که چندبار مورد حمله هوایی قرار گرفت با همت مهندسان و تکنیسین‌ها به کار خود ادامه داد.
به گزارش ایرنا ، هوشنگ صیدالی روز پنجشنبه در جلسه هفتگی عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در تلمبه خانه گوره اظهار داشت: دشمن هیچگاه نتوانسته چه با تحریم و یا با اقدام های تروریستی بر ایستادگی و اقتدار ملت ایران خللی وارد کند.
مدیر فنی شرکت بهره برداری نفت وگاز گچساران در این نشست اظهار داشت: نیروی انسانی کارآمد، فنی و عملیاتی جزو سرمایه های اصلی این شرکت محسوب می شود.
احمد پورهادی تقویت حوزه فنی با توجه به نقش آنان در موفقیت و تحقق اهداف سازمان را ضروری دانست.
وی اقدامات کارکنان بخش فنی این شرکت را قابل تقدیر توصیف کرد و گفت: عملکرد کارکنان فنی این شرکت در برنامه ریزی ، فرآورش نفت و گاز، و ارائه دستورالعمل ها، ارزنده است.
مدیر عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران نیز با ارائه گزارشی از اقدامات عملیاتی و بیان تنگناها و مشکلات موجود ،راهبری تولید، حفظ سرمایه های انسانی و نگهداری از تأسیسات را در راستای تحقق اهداف سازمان امری ضروری دانست.
نعمت الله اسدی اظهار کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران بخاطر پهنای جغرافیایی و واقع شدن تاسیسات و خطوط لوله آن در چهار استان کشور به ویژه تلمبه خانه گوره بعنوان گلوگاه حیاتی و اقتصادی کشور که تولیدی نفت پنج شرکت بهره بردار نفت و گاز (کارون، مارون، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان ) و حجم بالای تولید از جایگاه ویژه ای برخوردار است .
اسدی افزود: راهبری حوزه عملیات در شرکت بهره برداری نفت و گاز این شهرستان در شرایط فعلی و قدمت تاسیسات از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی بیان کرد: شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران در این زمینه کارنامه قابل قبولی دارد که این عمکرد مرهون تلاش های شبانه روزی کارکنان است.
اسدی تصریح کرد: مدیریت عملیات تلاش خود را برای تحقق اهداف سازمان و ارتقای جایگاه عملیات در تامین امکانات و تجهیزات جدید ،ترمیم مزایای کارکنان، اصلاح روند جذب و جلوگیری از خروج نیروهای بخش عملیات بکار گرفته که بخشی از این اهداف محقق شده است.
اسدی افزود: مجموعه عملیات شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران با استفاده از پتانسیل های موجود برای ارتقای حوزه عملیات، استمرار تولید و حفاظت آن تمام توان خود را بکار خواهد گرفت.
در این جلسه که بیش از پنج ساعت طول کشید کارکنان، سرپرستان واحدها عملیاتی و تعمیراتی ، روسا، مهندسان زیر مجموعه عملیات ، فنی با بیان مشکلات، اقدامات انجام شده و ارائه پیشنهادات و راهکارهای مناسب برای پیشبرد اهداف عالی سازمان پرداختند که در این رابطه تصمیمات مهمی اتخاذ شد.
شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران یکی از پنج شرکت بهره بردار بزرگ نفتی در کشور است که 20 درصد نفت کشور را تولید می کند.
این شرکت دارای 10 واحد بهره برداری، 10 واحد تقویت و تزریق فشار گاز، سه پالایشگاه گاز و گاز مایع، پنج واحد نمک زدایی و بیش از 6 هزار و 700 کیلومتر خط لوله انتقال نفت است.
میدان نفتی گچساران دومین میدان بزرگ نفتی ایران است که در محدوده شهرستان گچساران در استان کهگیلویه و بویراحمد و در فاصله 220 کیلومتری جنوب شرقی اهواز قرار دارد.
شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران زیرمجموعه‌ شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، در زمینه استخراج، پالایش و انتقال نفت خام، گاز طبیعی و تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.
محدوده فعالیت این شرکت در استان های خوزستان ،کهگیلویه و بویراحمد ،بوشهر و فارس است.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد قرار دارد.
8143/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.