به گزارش ایرنا، سرهنگ حمید خرم دل روز سه شنبه در نشست خبری بمناسبت چهلمین سالگرد بهار انقلاب در یاسوج اظهار داشت که مسیر توسعه و عبور از مشکلات موجود را باید در حذف نگاه های تنگ نظرانه سیاسی و قبیله ای و طایفه گرایی جست و جو کرد.
وی عنوان کرد: باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که فضای ملتهب حاکم، امروزه سایر حوزه ها به ویژه بخش معیشت و اقتصاد مردم را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.
فرمانده سپاه فتح تصریح کرد: بخش عمده ای از مردم در حوزه معیشت و امنیت شغلی و نبود اشتغال پایدار دچار مشکل هستند.
سرهنگ خرم دل یادآور شد: بروز و ظهور این چالش ها و مشکلات در حالی است که کهگیلویه وبویراحمد سرشار از سرمایه ها و ظرفیت های متعدد اعم از نیروی انسانی و سایر مولفه ها و استعدادهای بالقوه است و چنین موقعیت تلخی برای این استان بسیار سنگین و ثقیل به نظر می رسد.
وی مشکل اشتغال و نبود امنیت شغلی در کنار برخی تبعیض ها را یکی از مشکلات جدی به ویژه برای جوانان و تحصیلکردگان این استان دانست و گفت: یکی از مهمترین دلایل بروز این مشکل نگاه های تنگ نظرانه طایفه گرایی و سیاسی است.
فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد ترویج و عادت به قانونگریزی ها و برخی سفارشات پیرامونی را برای انجام امور روزمره در بین مردم این استان یک آفت و سم مهلک در مسیر توسعه نیافتگی این استان برشمرد.
سرهنگ خرم دل بیان کرد: فضای ملتهب امروز به گونه ای جرات و جسارت را از برخی مدیران گرفته و حتی سبب توجیه گری ها و بهانه تراشی ها از سوی دستگاه ها به ویژه در حوزه اقتصادی شده است.
وی یادآور شد که البته این به معنا و نافی برخورد با مدیر متخلف نیست و هر شخصی در هر جایگاهی مرتکب جرم و تخلفی شده باید با وی مطابق قانون برخورد شود.
سرهنگ خرم دل افزود: باید مراقب بود فردی که مرتکب تخلف شده نباید این تخلف را به طایفه ، قوم و خانواده آن شخص تعمیم داد و دامنه اش را آنچنان وسیع کرد که آبرو ، عزت و شرف خانوادگی و طایفه ای وی را نیز مورد خدشه قرار دهیم.
وی با بیان اینکه میان نقد عملکرد با تخریب و تحقیر یک مدیر فاصله فاحشی وجود دارد گفت: برخی اخبار و نقدها بیش از آنکه حوزه کارکردی و کاری یک دستگاه را نشانه بگیرد بیشتر حول محور اشخاص بوده و این نوع اخبار و تحلیل ها بدون شک از ساحت مقدس قلم به دور است.
سرهنگ خرم دل از برگزاری همایشی در یازدهم بهمن امسال با عنوان « همدلی در سایه سار چله عزت» با هدف و رویکرد تلطیف فضای موجود و ایجاد حس همدلی ، همگرایی و هم افزایی بین همه ارکان ، مسئولان و مقامات و مدیران مختلف اجرایی ، امنیتی، قضایی و اطلاعاتی در استان به میزبانی سپاه فتح خبر داد.
وی نقش رسانه ها، نخبگان و خواص را نیز در تلطیف کردن فضای موجود و تغییر جهت و رویکردهای منفی گرایانه به سمت نگاه های مثبت و امید بخش تعیین کننده و ممتاز دانست.
سرهنگ خرم دل با تاکید بر اینکه سهم رسانه ها در فرآیند توسعه و جهت گیری افکار عمومی و حتی تغییر نوع نگاه مدیران بسیار تعیین کننده است، خواستار ترجیح منافع استان بر منافع حزبی و گروهی در بخش های مختلف از سوی رسانه ها شد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.