بدالله بهمنش روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اجرای این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد به مدت 45 روز و تا 20 اسفندماه 1397 ادامه دارد.
وی افزود: بر اساس این طرح ملی به 300 نفر از افراد ساکن در مناطق روستایی و عشایری کهگیلویه و بویراحمد آموزش ‌های لازم در زمینه پیشگیری از بیماری تب مالت ارائه خواهد شد.
مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه نفر از دامپزشکان متخصص استان ارائه آموزش به این افراد را بر عهده دارند.
بهمنش عنوان کرد: مهمترین اهداف اجرای این طرح ملی در کهگیلویه و بویراحمد شامل کاهش بروز و شیوع بیماری تب مالت و کمک به ارتقای سلامت مردم استان است.
وی ابراز داشت: واکسیناسیون دام ‌های سبک و سنگین کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری تب مالت جزو برنامه ‌های مهم اداره کل دامپزشکی استان در کنار اجرای این طرح ملی است.
بهمنش گفت: ابتدای امسال تاکنون 15 هزار رأس گاو و گوساله و 250 هزار رأس بره و بزغاله در کهگیلویه و بویراحمد علیه بیماری تب مالت واکسینه شدند.
وی اظهار داشت: در این مدت از پنج هزار رأس گاو و گوساله در کهگیلویه و بویراحمد برای نمونه گیری خون گرفته شد که پنج رأس آنها به بیماری تب مالت مبتلا بودند.
تعداد واحدهای دامی کهگیلویه و بویراحمد افزون بر 2 میلیون و 150 هزار رأس دام سبک و سنگین است.
تب مالت یا بروسلوز یکی از مهمترین بیماری ‌های مشترک بین انسان و دام است.
باکتری بروسلا که ایجاد کننده این بیماری است طیف وسیعی از پستانداران اهلی و وحشی را مبتلا می کند.
این بیماری سبب ایجاد سقط جنین در دام، کاهش تولید شیر و نازایی دام‌ های مبتلا می شود.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.