به گزارش ایرنا علی محمد احمدی روز چهارشنبه در چهل و سومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در یاسوج اظهار داشت: شرکت شهرک های صنعتی استان باید طرح های استارتاپی و برنامه های خود را با همکاری پارک علم و فناوری هماهنگ کنند تا زمینه ی اشتغال جوانان در فضای مجازی فراهم شود.
وی با اشاره به اینکه مردم از مسئولان شفاف سازی می خواهند، بیان کرد: پارک علم و فناوری باید مجموعه ای از استارتاپ ها را که به صورت زنجیره ای از یک خوشه، ارزش خلق می کنند در کنار هم قرار دهد.
استاندار عنوان کرد: به عنوان مثال برای راه اندازی یک مرکز توزیع غذا علاوه بر فرد اصلی باید تامین کننده مواد اولیه و نیز بحث بازاریابی مصرف آن در نظر گرفته شود .
احمدی تصریح کرد: کارشناسان حوزه پنجره واحد باید افرادی مسلط، بااطلاع و دارای قدرت چانه‌زنی بالا بوده تا بتوانند سرمایه‌گذاران را جذب کنند.
وی یادآور شد: مدیران دستگاه‌های اجرایی زمینه ارتباط نرم افزاری نمایندگان خود که در مرکز خدمات سرمایه گذاری حضور دارند را با دستگاه مربوطه فراهم کنند.
احمدی ابراز داشت: به منظور پیگیری سریع تر امور، اطلاعات کافی در زمینه حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی در اختیار سرمایه گذاران قرار داده شود.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: 12 استارتاپ در حوزه گردشگری شناسایی شده است و یکی از این استارتاپ ها بحث غذا و فودلاین ها است.
محمود باقری افزود: زنان خانه دار می توانند عضو این مجموعه شوند و با تهیه غذا یک کسب و کار برای خود ایجاد کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز گفت: در حوزه گردشگری از قبیل هتل داری، بوم گردی، تهیه غذا استارتاپ ها در استان شناسایی شده است.
جبار کیانی پور افزود: انتخاب افراد به عنوان سرمایه گذار در استان باید براساس توانایی مالی و دانش فنی آنها انجام شود.
وی عنوان کرد: در پاییز سال جاری براساس گزارش های انجام شده در زمینه پایش محیط کسب و کار استان های خراسان شمالی، ایلام و کرمانشاه به ترتیب دارای بدترین وضعیت محیط کسب و کار در کشور بودند.
وی بیان کرد: بهترین وضعیت کسب و کار مربوط به استان های گیلان، آذربایجان غربی و زنجان بود.
کیانی پور بیان کرد: براساس آمار بدست آمده کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی بود که در کل کشور محیط کسب و کار آن نسبت به پاییز سال گذشته مساعدتر شده است.
در این نشست همچنین مشکلات واحد های تولیدی شن و ماسه و شرکت های دانش بنیان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.