به گزارش ایرنا، علی محمد احمدی روز چهارشنبه در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: چهار مورد از این طرح ها مربوط به شرکت آب منطقه ای، سه مورد مربوط به شرکت آب و فاضلاب شهری و یک مورد نیز مربوط به بنیاد شهید و امور ایثارگران استان است.
وی افزود: این سه دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در نشست آینده ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گزارشی از اقدام های انجام شده برای واگذاری طرح های ملی خود به بخش خصوصی ارائه دهند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تبصره 19 قانون بودجه سال 1397 یک فرصت ارزنده برای تکمیل طرح های عمرانی ملی و استانی نیمه تمام از طریق واگذاری آنها به بخش خصوصی است و باید مدیران استفاده بهینه ای از آن کنند.
احمدی عنوان کرد: مسئولان اجرایی و مدیران بانک های عامل کهگیلویه و بویراحمد در زمینه اهمیت تبصره 19 قانون بودجه سال 1397 و نحوه اجرای آن توجیه شوند.
وی ابراز داشت: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد اطلاعات مربوط به فعالیت های خود در زمینه اقتصاد مقاومتی و دیگر موارد را به موقع ارائه، مستندسازی و ثبت کنند تا رتبه این استان در کشور ارتقا داده شود.
احمدی گفت: عمده ترین اهداف واگذاری طرح های عمرانی ملی یا استانی نیمه تمام به بخش خصوصی در قالب اقتصاد مقاومتی شامل کاهش تصدی گری دولت و استفاده هر چه بیشتر از توان سرمایه گذاران بخش غیردولتی است.
وی اظهار داشت: 10 دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد که بیشترین میزان مصرف برق را دارند به عنوان پایلوت و نمونه تعیین و پنل خورشیدی در آنها نصب شود.
احمدی افزود: به مرور زمان باید در تمامی دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد نیز پنل خورشیدی نصب شود زیرا اقدامی مهم در راستای کمک به تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد باید 20 درصد برق مورد نیاز خود را از طریق پنل خورشیدی تأمین کنند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هشت طرح عمرانی ملی نیمه تمام این استان که قرار است در قالب اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار شود دارای یک هزار و 200 میلیارد ریال اعتبار دولتی مصوب برای اجرا هستند.
حسن نوروزی اظهار داشت: این میزان اعتبار برای تکمیل و افتتاح آنها کافی نیست و به همین دلیل نیز از محل تبصره 19 قانون بودجه امسال 2 هزار و 400 میلیارد ریال اختصاص یافت.
وی افزود: شرط اصلی برای جذب آن واگذاری این هشت طرح عمرانی ملی نیمه تمام توسط شرکت آب منطقه ای، شرکت آب و فاضلاب شهری و بنیاد شهید و امور ایثارگران به بخش خصوصی در راستای تکمیل و افتتاح سریعتر آنهاست.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: با تحقق چنین امر مهمی میزان اعتبار این هشت طرح عمرانی ملی نیمه تمام استان از یک هزار و 200 میلیارد ریال به سه هزار و 600 میلیارد ریال افزایش می یابد و در تکمیل و افتتاح آنها شتاب بخشی خواهد شد.
نوروزی عنوان کرد: چنانچه این هشت طرح عمرانی ملی نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد توسط دستگاه های اجرایی مربوطه و در قالب اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار نشوند نه تنها اعتبار 2 هزار و 400 میلیارد ریالی از محل تبصره 19 قانون بودجه سال 1397 تخصیص نمی یابد بلکه اعتبار دولتی یک هزار و 200 میلیارد ریالی مصوب آنها نیز به طور کامل جذب نمی شود.
وی ابراز داشت: علاوه بر این هشت طرح عمرانی ملی نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد باید طرح های استانی نیز در حوزه های مختلف و از محل تبصره 19 قانون بودجه سال 1397 در قالب اقتصاد مقاومتی به بخش خصوصی واگذار شوند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه های اجرایی این استان طرح های استانی نیمه تمام اولویت دار قابل واگذاری به بخش خصوصی را انتخاب و مشخصات آنها را در سامانه سازمان برنامه و بودجه کشور ثبت و بارگذاری کنند.
نوروزی اظهار داشت: کارگروه واگذاری طرح ها به بخش خصوصی در هر کدام از دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد تشکیل و فعال شود و اعضای آن نیز شامل استانداری، سازمان برنامه و بودجه، اداره کل امور اقتصادی و دارایی، دادگستری و اتاق بازرگانی است.
وی افزود: صلاحیت و توانمندی سرمایه گذاران بخش خصوصی برای واگذاری طرح های عمرانی ملی یا استانی نیمه تمام به آنها توسط دستگاه اجرایی مربوطه تأیید می شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام این استان به بخش خصوصی در قالب اقتصاد مقاومتی و از محل تبصره 19 قانون بودجه سال 1397 منوط به میزان پیشرفت فیزیکی آنها نیست بلکه طرح های با پیشرفت حتی صفر درصد را نیز می توان واگذار کرد.
نوروزی اظهار داشت: بین حدود یک هزار و 900 طرح عمرانی استانی نیمه تمام کهگیلویه و بویراحمد تعدادی توسط دستگاه های اجرایی این استان تعیین تا در قالب اقتصاد مقاومتی از آنها حمایت مالی شود.
وی افزود: این موضوع مهم به طور مکتوب به دستگاه های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد ابلاغ شده و هفت شاخص اصلی نیز برای نحوه انتخاب آنها وجود دارد.
نوروزی بیان کرد: مهمترین شاخص ها شامل اثرگذاری در توسعه کهگیلویه و بویراحمد، افتتاح شدن تا پایان امسال و داشتن پیشرفت فیزیکی بین 60 تا 70 درصد است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.