داوود راهزادی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تولید این میزان انرژی از نیروگاه های خورشیدی سرآغاز تحولی بزرگ در صنعت برق کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود.
وی افزود: هم اکنون 16 نیروگاه خورشیدی در مناطق مختلف استان انرژی تولید کرده که در 9 ماهه اول امسال 230 هزار کیلووات ساعت انرژی تولیدی آنان به شبکه های برق وصل شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: از مجموع 16 نیروگاه خورشیدی این استان، 10 نیروگاه در یاسوج، چهار نیروگاه در لیکک و 2 نیروگاه هم در شهرستان گچساران مستقر هستند.
راهزادی عنوان کرد: ظرفیت تولید این نیروگاه ها 238 کیلووات بوده و تمامی این نیروگاهها توسط بخش خصوصی احداث و راه اندازی شده است.
وی یادآور شد: یک میلیارد و 880 میلیون ریال به سرمایه گذاران بخش خصوصی نیروگاههای خورشیدی در استان پرداخت شد.
راهزادی گفت: شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد آمادگی کامل برای همکاری با بخش خصوصی برای راه اندازی و بهره برداری از نیروگاههای خورشیدی را دارد.
240 هزار اشتراک برق در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که حدود 190 هزار اشتراک آن خانگی است.
استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر «پنل های خورشیدی» به‌عنوان ظرفیتی فراموش شده در سال های قبل در کنار سایر طرح‌های نوآورانه و امیدبخش دولت فصل جدیدی را در عرصه تحول صنعتی، اقتصادی، رفاهی و اجتماعی کشور ایجاد کرده است.
کارشناسان معتقدند که این صنعت پاک جایگزین قابل اطمینانی برای سوخت‌های فسیلی و گره گشای بسیاری از چالش‌های منابع حیاتی و زیست محیطی در آینده خواهد بود.
9928/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.