به گزارش ایرنا، ناصر اسکندری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: اوایل پیروزی انقلاب تعداد مشترکان برق البرز 64 هزار مشترک بود که اکنون به یک میلیون و 310 هزار مشترک رسیده است.
وی بیان داشت: برای کاهش اتلاف انرژی و استفاده بهینه از برق ، هوشمندسازی شبکه های توزیع برق و توسعه طرح های انرژی خورشیدی و پاک را با جدیت در برنامه کاری قرار داده ایم.
اسکندری گفت: برهمین اساس نصب کنتورهای هوشمند، توسعه شبکه های خودنگهدار و اجرای طرح های نیروگاهی با محور انرژی خورشیدی به عنوان یکی از وظایف محوله برای تغییر در روش های تامین برق در برنامه ترسیمی قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت توزیع برق استان البرز اظهار داشت: تاکنون 2 هزار هکتار زمین برای ساخت نیروگاه های خورشیدی استان اختصاص یافته که 800 هکتار آن عملیاتی شده است.
وی تاکید کرد که امروز ماهیت تامین و بهره مندی از انرِژی ها در جهان تغییر کرده و باید به سمت فناوری روز حرکت کنیم.
اسکندری گفت: امروز ساخت نیروگاه های مقیاس کوچک خورسیدی ، بادی و گازی در حوزه توزیع برق در حال ظهور و بروز است و نباید از این فناوری غفلت کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع برق البرز اظهار داشت: این شرکت طبق برنامه ترسیمی وزارت نیرو از بخش خصوصی اقدام به خرید انرژی برق خواهد کرد.
وی افزود: برای ساخت نیروگاه های خورشیدی در البرز با سرمایه گذاران داخلی و خارجی تفاهم نامه منعقد شده است.
اسکندری یکی از مشکلات شبکه توزیع برق استان البرز را وجود انشعاب های غیر مجاز دانست و گفت: دراین زمینه مقرر شد تا هزینه هایی از مصرف کنندگان این بخش دریافت شود.
وی دربخش دیگری از سخنانش بیان داشت: بخش زیادی از تجهیزات شرکت توزیع برق البرز دارای عمر بالا بوده و نیازمند نوسازی است که طبق برنامه باید هر 25 سال یک بار تجهیزات نوسازی شوند.
اسکندری گفت: در عین حال شاخص های بهره برداری نشان می دهد که در بحث احیا و آماده سازی شبکه های توزیع برق استان کار ارزشمندی انجام شده و خاموشی شبکه رو به کاهش است.
7410/ 6155
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.