غلام حسین حکمتیان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه منابع طبیعی کمترین سهم را از توزیع اعتبارات استانی دارد، اظهار داشت: در صورت پرداخت مطالبات نهادها طرح های آبخیزداری خوبی در شهرستانهای مختلف اجرا خواهد شد.
وی میزان اعتبارات استانی منابع طبیعی را 37 میلیارد ریال دانست و گفت: از این میزان 27 میلیارد ریال برای پرداخت حقوق پرسنل هزینه می شود.
حکمتیان تصریح کرد: درصد زیادی از اعتبارات منابع طبیعی نیز هرساله تخصیص داده نمی شود.
وی حفاظت از عرصه های طبیعی استان را نیازمند فرهنگ سازی و مشارکت مردم دانست و افزود: تاکنون عملیات مکانیکی در حجم 2 میلیون و 422 هزار متر مکعب و عملیات بیولوژیک در سطح 308 هزار هکتار انجام شده است.
حکمتیان اضافه کرد: اجرای طرح های آبخیزداری به عنوان راهکاری برای مدیریت پایدار زمین می تواند در توسعه و تقویت پوشش گیاهی، کنترل روان آبها و هرز آب ها، پیشگیری و کاهش چشمگیر خطرات ناشی از سیلاب و کاهش اثرات منفی خشکسالی موثر واقع شود.
کهگیلویه وبویراحمد با حدود 16هزار و 249 کیلومتر مربع وسعت و 713 هزار نفر جمعیت ،دارای یک درصد مساحت و یک درصد جمعیت کشور است.
این استان با 2 اقلیم متفاوت و مناظر بکر و طبیعی و موقعیت خاص گردشگری دارای هشت شهرستان، 17شهر و یکهزار و 676 روستای دارای سکنه است.
براساس آمار اداره کل منابع طبیعی و آبخیز داری ، در چهار سال گذشته بیش از 880 هکتار از زمینهای منابع ملی کهگیلویه و بویراحمد از دست سودجان و متصرفان آزاد شده است.
کهگیلویه و بویراحمد یک میلیون و 722 هزار و 800 هکتار عرصه جنگلی و مرتعی دارد که از این میزان 999 هزار و 100 هکتار جنگل و 723 هزار و 700 هکتار مرتع است.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.