به گزارش ایرنا، یکی از این طرحها بیمارستان تخصصی 32 تختخوابی برای کودکان با ناهنجاری های مادرزادی است که 50 میلیارد ریال اعتبار به آن اختصاص یافته است.
با این حال اعتبار این بیمارستان به دلیل واگذار نکردن زمین برای شروع ساخت از سوی مسئولان، درحال برگشت است.
مدیرعامل موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری های مادرزادی (محکم) در این باره می‌گوید: در صورت نبود زمین، اعتبار 50 میلیارد ریالی بیمارستان 32 تختخوابی تخصصی برای کودکان با ناهنجاریهای مادرزادی برگشت می‌خورد.
فاضل عباسی می افزاید: قرار بود این بیمارستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی ساخته شود که در نشستی مقرر شد اداره‌کل منابع طبیعی و شورای شهر یاسوج برای اختصاص زمین همکاری کنند اما تاکنون این امر عملی نشده است.
وی با بیان اینکه جراحی اطفال در سطح استان نداریم، ادامه می دهد: از دانشگاه علوم پزشکی انتظار داریم که برای ایجاد زمینه لازم برای جراحی اطفال در استان اقدامات لازم را انجام دهند.
به گفته عباسی از اسفند ماه سال95 تا کنون یک هزار 764 نفر بیمار با ناهنجاریهای مادرزادی در موسسه محکم پذیرش و نام نویسی شده اند که از این تعداد 384 نفر در شهرهای تهران، شیراز و اهواز بستری و درمان شدند.
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت کهگیلویه و بویراحمد نیز از کلینیکی می گوید که معطل یک میلیارد تومان اعتبار مانده است.
سالار جوکار می‌گوید: 10 میلیارد ریال اعتبار برای شروع ساخت کلنیک بیماران خاص استان، با 500 مترمربع زیر بنا پیش بینی شده اما تا کنون اختصاص داده نشده است.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج هم از بدعهدی یکی از بانکها در راه اندازی یک مرکز پزشکی دیگر می گوید.
غلام عباس سبز می افزاید: قرار بود مرکز پزشکی هسته‌ای استان با همکاری بانک پارسیان ایجاد و راه اندازی شود.
وی یادآوری می کند با وجود اینکه یک میلیارد ریال برای این مرکز هزینه شده اما در حد ستون‌های ساختمان باقی مانده است.
سبز با بیان اینکه بیماران استان به مراکز پزشکی هسته‌ای استانهای همجوار مراجعه می‌کنند افزود: می توانیم این مرکز را با همکاری مجمع خیرین سلامت تکمیل و به بهره برداری برسانیم.
خیرین سلامت هم از 2 سال پیش همواره برای ایجاد بیمارستان تخصصی زنان در استان اعلام آمادگی کرده که تاکنون استان نتوانسته زمینی در اختیار آنها بگذارد و این پروژه نیزبه حال خود رها شده است.
این در حالی است که بیشترین مراجعات پزشکی استان در حوزه زنان است و حتی بیشترین درصد تخلفات و قصور پزشکی نیز در این بخش اتفاق افتاده است.
افرادی در این استان به راحتی توانسته اند هکتارها از اراضی ملی و عرصه های منابع طبیعی را به بهانه انجام فعالیت تولیدی و صنعتی مصادره کنند و میلیاردها تومان تسهیلات و حمایت دولت را به سمت این پروژه های بی سرانجام هدایت کنند در حالی که بخش مهم سلامت، به رغم اعلام آمادگی خیرین، همواره لنگ زمین و اعتبارات ناچیز بوده است.
کهگیلویه و بویراحمد 18 هزار معلول ،335 مبتلا به تالاسمی و بیش از یک هزار و 700 بیمار خاص دارد.
بیماران خاص به دلیل نبود امکانات و بیمارستان تخصصی برای درمان به سایر استانها مراجعه می کنند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.