به گزارش ایرنا، در 6 ماهه اول سال جاری 14 نفر در معابر شهری کهگیلویه و بویراحمد بر اثر تصادف فوت و یک هزار و 329 نفر مصدوم شدند.
سهم وسایل نقلیه در تصادف های منجر به فوت در این استان 71 درصد خودروی سواری و 29 درصد موتور سیکلت است.
بیشترین علت تصادف منجر به جراحت 27 درصد بی توجهی به جلو، 18 درصد تخطی از سرعت مطمئنه، 16 درصد ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه، 13 درصد رعایت نکردن حق تقدم،13 درصد رعایت نکردن فاصله طولی و 13 درصد سایر عوامل است.
بالاترین آمار تصادف در کهگیلویه و بویراحمد بین ساعت 8 تا 12 شب و 50 درصد تصادف ها در روز و 50 درصد در شب اتفاق می افتد.
تا سال 1292 هیچ قانونی درباره مقررات راهنمایی و رانندگی در کشور وجود نداشت.
اسماعیل خوش وقت روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: 72 درصد تلفات مربوط به عابران پیاده در معابر شهری است که باید توجه بیشتری به این قضیه شود.
وی تاکید کرد: بیشترین علت تصادف فوتی در استان مربوط به بی توجهی به جلو بود که بخشی از آن بخاطر صحبت کردن با تلفن همراه و بخشی مشاجره درون خودرو و سایر مشکلات رانندگان است.
خوش وقت گفت: علت دیگر تصادف ها در استان، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه که به دلیل سرعت غیر مجاز و تخطی از سرعت مطمئنه است.
وی بیان کرد: 10 نقطه حادثه خیز در استان شناسایی شده که شامل پل تنگ سریز، پل تلگاه، پل تنگاری، کمربندی یاسوج، پل روستای کریک، کمربندی گچساران، حد فاصل بوستان تا پل بریم، جاده باشت چرام، جاده یاسوج چرام و تنگ مهریان است.
خوشوقت تاکید کرد: اگر از بودجه حاصل از جریمه های رانندگی در زمینه ترافیک هزینه شود مشکل ترافیک حل خواهد شد.
براساس ماده 23 قانون تخلفات 60 درصد مبلغ جریمه ها در معابر جاده ای به اداره راه و شهرسازی و راهداری و در معابر شهری به شهرداری ها پرداخت می شود.
کهگیلویه و بویراحمد دارای 79 گردنه با 2 هزار و 846 کیلومتر و جاده و 66 نقطه به طول 327 کیلومتر محور برفگیر است.
این استان حدود 6 هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان 142 کیلومتر بزرگراه، 505 کیلومتر راه اصلی، یکهزار و 238 کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
7531/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.