بیرون کشیدن جسد کارگر یاسوجی از زیر آوار

مدیرعامل آتش نشانی یاسوج گفت: بعد از ۶ ساعت تلاش ماموران آتش نشانی و نیروهای امدادی، جسد کارگر فوت شده در حادثه ریزش ساختمان در حال ساخت بیرون کشیده شد.

لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس جامعه جی پلاس ، محمد رستمی مدیرعامل آتش نشانی یاسوج گفت: ساعت 13 روز سه شنبه، 27 آذرماه طی تماس با آتش نشانی یاسوج ریزش یک ساختمان در حال ساخت اطلاع داده شد که نیروهای آتش نشانی در اولین فرصت ممکن به محل حادثه اعزام شدند.

وی اظهارکرد: 20 نفر نیروی عملیاتی آتش نشانی با کمک نیروهای امدادی دیگر پس از 6 ساعت تلاش و آوار برداری جسد کارگر 25 ساله زیر آور را بیرون آوردند.

امروز به دلیل ریزش یک ساختمان در یاسوج یک کارگر زیر آوار گرفتار شد. این حادثه به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی و مهندسی رخ داد که سبب شد یک کارگر زیر آوار محبوس و متاسفانه فوت شود.

نستهن مقدم، شهردار یاسوج پیش از  این به خبرنگار ایسنا گفته، ساختمان در حال ساخت در خیابان "معاد" یاسوج در حال بتن ریزی بود که متاسفانه ریزش کرد. به گفته شاهدان عینی یک کارگر که در حال کار بود زیر آوار و سقف ساختمان که ریزش کرده گیر افتاده است.

مقدم اظهارکرد: 30 نفر نیروی آتش نشانی و شهرداری یاسوج با خودرو و تجهیزات با آوار برداری در تلاش برای نجات کارگر گرفتار شده بودند.

شهردار یاسوج در خصوص علت حادثه خاطرنشان کرده، هنوز علت حادثه مشخص نیست و نیاز به بررسی بیشتر دارد.

مقدم تصریح کرد: ازدحام و شلوغی مردم کار امدادرسانی را برای نیروهای امدادی و آتش نشانی با کندی مواجه کرد و انتظار داریم مردم در چنین مواقعی جهت امدادرسانی بهتر و به موقع همکاری کنند و ازدحام نکنند.

وحید محمدی تبار، مدیرکل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد  در گفت‌وگو با خبرنگار  ایسنا افزوده،: نیروهای امدادی در حال شستشوی 200 مترمکعب بتن هستند.

مسئولان انتظامی، شهرداری، فرمانداری، هلال احمر، آتش نشانی، اعضای شورای شهر و نیروهای مردمی در صحنه حادثه حضور داشتند و سه تیم فعال از شهرداری و آتش نشانی یاسوج و نیروهای امداد و نجات هلال احمر استان با سگ های زنده یاب در محل حادثه امداد رسانی کردند. با همکاری راهداری استان نیز یک دستگاه جرثقیل برای آوار برداری و سقف ساختمان به محل حادثه اعزام شده و آوار برداری انجام داده است. در این حادثه 200 متر مکعب بتن و ملات تازه فروریخته است.

هنوز علت حادثه مشخص نیست اما پس از پایان امدادرسانی دفتر فنی استانداری، سازمان نظام مهندسی استان و شهرداری علت حادثه را بررسی خواهند کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید