مسئول مرکز خدمات ناباروری آی وی اف(IVF) بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این عمل که نخستین مرحله از فاز دوم فرایند آی وی اف است 10عدد تخمک گرفته شده از بیمار برای عمل لقاح، به آزمایشگاه جنین شناسی انتقال داده شد.
پردیس بخشایی اظهار داشت: این بیمار در فاز اولیه درمان، مراحل ویزیت، تزریق دارو، سونوگرافی و آزمایشات تخصصی لازم را با موفقیت گذرانده و برای این عمل آماده شده است.
وی تصریح کرد: وضعیت ایده آل پس از تزریق دارو، وجود هشت تا پانزده تخمک است که در مورد این بیمار، شرایط ایده آل است.
بخشایی گفت: روش آی وی اف، با سابقه‌ترین شکل از روش‌های کمک باروری (ART) است که پس از تحریک تخمدان ها و تخمک ‌گذاری، تخمک‌ها و اسپرم دریافت و لقاح در خارج از رحم انجام شده و پس از تشکیل جنین در محیط آزمایشگاه، جنین به داخل رحم منتقل می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت مرکز آی وی اف بیمارستان بی بی حکیمه خاتون(س) گچساران به عنوان دستاوردی دیگر از طرح تحول نظام سلامت در این شهرستان است گفت: آی یو ای، آی وی اف، رحم اجاره ای، اهدای تخمک، لاپاراسکوپی و میکرواینجکشن از جمله عمل های جراحی ناباروری است که در این کلینیک به مراجعان ارایه می شود.
بخشایی افزود: این مرکز با دارا بودن آزمایشگاه آندرولوژی، آزمایشگاه جنین شناسی، سونوگرافی فوق تخصصی، بیوفیریزینگ، اتاق عمل و واحد مراقبت های پس از عمل جراحی، تنها مرکز دولتی IVF در استان کهگیلویه و بویراحمد برای ارایه خدمات به زوجین نابارور با تعرفه های درمانی دولتی است.
نخستین مرکز فوق تخصصی خدمات ناباروری کهگیلویه و بویراحمد در دی ماه امسال با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و جمعی از مسئولان اجرایی استانی و شهرستانی در گچساران به بهره برداری رسید.
این مرکز با زیربنای 300 مترمربع در طبقه اول مرکز آموزشی و درمانی بیمارستان بی بی حکیمه (س) دوگنبدان ایجاد شده و ارائه دهنده خدمات کامل ناباروری به زوج های کهگیلویه و دیگر استان های همجوار است.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.