موضوع تعریض جاده در روستای معصوم آباد کریک شهرستان دنا مربوط به چند سال قبل است در صورتی که هنوز به صورت کامل صورت نگرفته است. روستای'کَریَک' یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود‌.که از اطراف به ارتفاعات بلند دنا محدود می‌شود و در حدود 1700 متر از سطح دریا ارتفاع دارد.
آب و هوای این روستا، در فصول بهار، تابستان و پاییز ملایم و مطبوع و مقصد گردشگران زیادی از سراسر کشور است، همچنین رودخانه کریک از میان روستا عبور می‌کند و بر طراوت و شادابی فضای روستا می‌افزاید.
یکی از مقوله های پیشرفت و توسعه در هر شهر و روستا، توجه به زیر ساخت های ارتباطی و جاده های دسترسی به آن است که این مهم در روستای کریک آنگونه که باید مورد توجه واقع نشده است.
روستای معصوم آباد کریک که به عنوان یکی از روستای هدف گردشگری معرفی شده است، از جاده خوبی برخوردار نبوده و این جاده دارای عرض کمی بوده به گونه ای که در برخی از نقاط آن تردد دو خودرو به سختی در کنار هم صورت می گیرد.
در سال گذشته بنا به دخواست مردم روستا قسمتی از این جاده دسترسی در معصوم آباد کریک توسط اداره راهداری دنا تعریض و دیوار حائل آن نیر توسط بنیاد مسکن احداث شد، و قستمی از این جاده که گویا طرح هادی در آن قسمت اجرا نشده نیمه کاره مانده است.
این در حالی است که مردم روستا که باغات عده ای آنها به عنوان معارضات اجتماعی مانع از تعریض جاده شده بودند اکنون مدت هاست که حاضراند از زمین های زراعی خود دل کنده و مسیر ارتباطی مناسب داشته باشند.
بیشتر درآمد مردم این روستا از فعالیت‌های زراعی، دامداری و باغداری تأمین می‌شود و گروهی از مردم روستا نیز در بخش خدمات و تولید صنایع دستی اشتغال دارند که نیاز به مسیر ارتباطی مناسب از اصلی ترین نیازهای آنهاست.
صیادی رئیس بنیاد مسکن شهرستان دنا در این خصوص گفت: تا آن قسمتی که جز طرح هادی بوده ما کار خود را انجام داده ایم و حتی بیشتر از آن، دیوار حائل را در این جاده نیز احداث کرده ایم ولی نمی توانیم بیش از آنچه که در طرح هادی آمده است اقدام کنیم.
مرادیان مسوول حمل و نقل جاده ای شهرستان دنا نیز در این خصوص گفته است: این اداره وظیفه خود را تا آن قسمتی که بر عهده اش بوده در خصوص جاده کریک انجام داده است.
اکنون مسوولان متولی هرکدام گفته اند ما کار خود را انجام داده ایم ولی همچنان قسمتی از جاده روستی معصوم آباد کریک به حال خود رها شده است، مردم این روستا هم چشم انتظار حرکت مسوولان و اقدامات آنها در روستای خود هستند.
9929/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.