عباس نورمحمدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیمه اختیاری، تمهیدی است به منظور ادامه بیمه برای کسانی که قبلا مشمول تامین اجتماعی بوده اند و سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان دارند، اما ارتباط بیمه ای آنان قطع شده است.
وی افزود: این افراد می توانند با مراجعه به شعبه های تامین اجتماعی و ارایه مدارک و انعقاد قرارداد، به عنوان خویش فرما بیمه خود را ادامه دهند و از حمایت های سازمان تامین اجتماعی برخوردار شوند.
نورمحمدی بیان کرد: در این نوع بیمه فرد می تواند با داشتن یک ماه سابقه بیمه پردازی و حداکثر 50 سال سن مشمول بیمه تامین اجتماعی شود.
وی عنوان کرد: متقاضیانی که سنشان بالاتر از 50 سال است، در صورت داشتن سابقه پرداخت حق بیمه معادل مازاد سنی، می توانند از این نوع بیمه استفاده کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: چنانچه فردی 55 سال داشته باشد، در صورتی می تواند تحت عنوان بیمه اختیاری زیر پوشش قرار گیرد که حداقل 5 سال سابقه پرداخت حق بیمه نزد این سازمان داشته باشد.
وی ابراز داشت: با این حال، کسانی که 10 سال و یا بیشتر، سوابق بیمه ای داشته باشند ، بدون شرط سنی می توانند تحت عنوان بیمه اختیاری مشمول حمایت های تامین اجتماعی قرار گیرند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: هم چنین اگر فردی پیش از این از این نوع بیمه استفاده کرده و آن را به هر دلیل متوقف کرده باشد، بدون در نظر گرفتن سن و سابقه بیمه ای می تواند بیمه اختیاری شود.
نورمحمدی نرخ حق بیمه اختیاری را 27 درصد عنوان کرد و افزود: متقاضیان باید معادل 27 درصد دستمزد مبنای کسر حق بیمه خود را به صورت ماهانه به تامین اجتماعی پرداخت کنند.
وی درباره مزایای این نوع بیمه و تعهدات سازمان تامین اجتماعی در قبال بیمه شده گفت: متقاضیان در زمان بیمه پردازی می توانند همراه با افراد تحت تکفل خود با داشتن دفترچه از خدمات درمانی تامین اجتماعی به طور رایگان و بدون کسر فرانشیز بهره مند شوند.
نورمحمدی بیان کرد: این افراد همانند بیمه شدگان عادی از کمک هزینه وسایل کمک پزشکی (پروتز و اورتز) و کمک هزینه تدفین نیز استفاده کنند، اما به دلیل ماهیت این نوع بیمه و نداشتن کارفرما مشمول دریافت بیمه بیکاری، کمک هزینه ازدواج و غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری نخواهند بود.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیمه حرف و مشاغل آزاد را نیز ویژه کسب و کارهای آزاد و زنان خانه دار دانست و افزود: این گروه ها نیز می توانند با نرخ های ١٢ ، ١٤و ١٨ درصد مشمول بیمه قرار گیرند.
تعهدات سازمان در این نوع بیمه با توجه به نرخ حق بیمه انتخابی توسط بیمه شده شامل بازنشستگی ، فوت و ازکارافتادگی خواهد بود.
9868/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.