مدیرکل تامین اجتماعی کردستان گفت: ۶۲۲ هزار و ۲۶۰ نفر از جمعیت کردستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید صلاح قریشی امروز در نشست با اهالی رسانه کردستان به ارائه گزارشی از عملکرد اداره کل تامین اجتماعی استان پرداخت و گفت: هم‌اکنون سازمان با داشتن ۱۰ شعبه رسمی در شهرستان‌های استان، دو واحد کارگزاری در شهرهای سنندج و سقز و چهار واحد شعبه اقماری در شهرهای سروآباد، حسن‌آباد یاسوکند، سریش‌آباد و موچش با تحت پوشش قرار دادن یک‌سوم جمعیت استان بیش از ۱۸ نوع حمایت به بیمه شدگان ارائه می‌دهد.

وی با اشاره به رشد چهار درصدی تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان در قیاس با مدت مشابه سال پیش گفت: تعداد بیمه‌شدگان اصلی استان در پایان آبان‌ماه امسال ۲۰۷ هزار و ۴۷۷ نفر برآورده شده که بیشترین افزایش مربوط به بیمه‌شدگان، بیمه کارگران ساختمانی است.

قریشی اظهار داشت: فلسفه وجودی بیمه‌های اجتماعی به‌طور عمده به ضرورت ارائه حمایت‌های بلندمدت به نیروی کار در قالب بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان برای دوران پیری و از کار افتادگی و همچنین ارائه حمایت‌های کوتاه مدت به بیمه شدگان در ایام بیماری و بارداری و ازدواج بر می‌گردد.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان تعداد جمعیت تحت پوشش بیمه اجتماعی استان را بیش از ۶۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۶۲۲ هزار و ۲۶۰ نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

قریشی عنوان کرد: تعداد پرونده مستمری‌بگیران استان در آذرماه امسال ۲۹ هزار و ۴۱۵ پرونده، که نسبت به مدت مشابه سال گذشت رشدی معادل ۱۱ درصد داشته است.

وی وضعیت ۷.۱ درصدی نسبت پشتیبان استان را قابل قبول دانست و گفت: این شرایط از لحاظ تناسب بین منابع و مصارف نسبت به ۵.۳ درصدی نرم کشور در وضعیت مطلوبی به سر می برد.

قریشی با بیان اینکه ۱۶ هزار و ۶۴۳ نفر در کردستان تحت پوشش این سازمان هستند، ابراز داشت: سهم ۸ درصدی بیمه‌شدگان قالی بافی در استان سه و نیم برابر نرم کشوری است.

مدیرکل تامین اجتماعی کردستان با اشاره به مهمترین اقدامات انجام شده سازمان گفت: ایجاد پرونده الکترونیکی بیمه‌شدگان جدیدالورود به سازمان، رسیدگی به بیش از ۲۰۰۰ درخواست بخشودگی جرایم کارفرمایان خوش حساب در شعب و ستاد اداره کل و نیز بهبود فضای فیزیکی شعب مریوان، بانه، دهگلان و شعبه دو سنندج در راستای اجرای بهتر فاز اول طرح نوین خدمات سازمان از جمله امور انجام شده در سازمان محسوب می شود.

قریشی، عملیاتی‌کردن دریافت بیش از ۹۰ درصد لیست حقوق و دستمزد بیمه‌شدگان از طریق اینترنت، پرداخت وام‌های قرض‌الحسنه از طریق کانون‌های بازنشستگی استان به ۶۴۸ نفر را از دیگر اقدامات صورت گرفته در سازمان تامین اجتماعی استان تلقی می‌شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.