هجیر افشون روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر دوگنبدان در سال 1395 انجام شده و این طرح هم اینک در حال اجراست.
وی افزود: طرح جامع و تفصیلی شهر یاسوج از سوی مشاور در حال بازنگری است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرارداد بازنگری طرح جامع و تفصیلی شهر دهدشت با مشاور منعقد شده و این بازنگری در حال انجام است.
افشون عنوان کرد: طرح هادی شهرهای لوداب و پاتاوه در حال اجراست، شهر مادوان در مراحل پایانی بوده و شهر سرفاریاب نیز آغاز شده است.
وی ابراز داشت: طرح هادی شهرهای قلعه رئیسی، چیتاب، دیشموک و مارگون برای تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال شده است.
افشون گفت: پس از تصویب نهایی طرح هادی این چهار شهر در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مراتب به استانداری کهگیلویه و بویراحمد اعلام و سپس برای اجرا به شهرداری ها ابلاغ خواهد شد.
وی اظهار داشت: طرح هادی سوق از سوی شورای عالی شهرسازی و معماری کشور مصوب شده و برای اجرا آماده ابلاغ به شهرداری این شهر از سوی استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
طرح جامع طرح بلندمدتی است که در آن نحوه استفاده از زمین ها و منطقه بندی مربوط به حوزه های مسکونی، صنعتی، بازرگانی، اداری، کشاورزی، تأسیسات، تجهیزات، تسهیلات عمومی، مناطق نوسازی و بهسازی و اولویت های مربوط به آنها تعیین و مقررات مربوط به این موارد و ضوابط مربوط به حفظ بناها، نماهای تاریخی و مناظر طبیعی تهیه و تنظیم می شود که برحسب ضرورت قابل تجدیدنظر خواهند بود.
طرح تفصیلی طرحی است که بر اساس معیارها و ضوابط کلی طرح جامع نحوه استفاده از زمین ها در محلات مختلف شهر، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور، میزان تراکم جمعیت و ساختمان ها، اولویت های مربوط به مناطق نوسازی و بهسازی، توسعه و حل مشکلات شهری و موقعیت تمامی عوامل مختلف شهری در آن تعیین می شود که نقشه ها و مشخصات مربوط به مالکیت بر اساس مدارک ثبتی تهیه و تنظیم خواهند شد.
کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی افزون بر 713 هزار نفر دارای 17 شهر است.
7535/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.