سهراب صیدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: چهار هزار و 799 دختر و 992 پسر مقاطع تحصیلی اول و دوم متوسطه از مهر تا پایان خرداد قرص های مکمل آهن و ویتامین دی دریافت می کنند.
پنج هزار و 381 دانش آموز متوسطه اول و چهار هزار و 378 دانش آموز متوسطه دوم در شهرستان گچساران تحصیل می کنند.
وی بیان کرد: براساس دستورالعمل همه دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم و 20 درصد دانش آموزان پسر همین مقاطع تحصیلی زیر پوشش طرح مکمل یاری و آهن یاری قرار دارند.
صیدی تصریح کرد: در این طرح که با نظارت مراقبان بهداشت انجام می شود ماهیانه یک عدد قرص ویتامین دی و هفته ای یک عدد قرص آهن بین دانش آموزان توزیع می شود.
کارشناسان می گویند:مصرف این مکمل ها، از مبتلا شدن دانش آموزان به بیماری هایی مانند کم خونی و پوکی استخوان که بیشتر در سنین میان سالی خود را نشان می دهد، پیشگیری می شود.
این متخصصان بر این باورند که نوجوانان به دلیل قرار گرفتن در سن جهش رشدی نیاز به استفاده از ریزمغذی ها و ویتامین ها بویژه مکمل ویتامین دی و آهن دارند.
احساس سستی، خستگی، سرگیجه، ابتلای مکرر به بیماری های ویروسی نظیر سرماخوردگی و سوزن سوزن شدن دست و پا از عمده ترین علائم کم خونی یا فقر آهن است.
کارشناسان از اسفناج، حبوبات، جگر، زرده تخم مرغ، میوه های خشک بویژه زردآلو و دانه های روغنی به عنوان مهمترین منابع تامین آهن برای بدن یاد می کنند.
شهرستان 124 هزار نفری گچساران در جنوب کهگیلویه و بویراحمد 25 هزار نفر دانش آموز دارد.
8143/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.