به گزارش ایرنا، غلام محمد زارعی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از سه تکواندوکار دعوت شده به تیم ملی اظهار داشت: ساخت هر زمین چمن مصنوعی حدود 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار نیاز دارد که از محل اعتبارات وزارت نفت تامین شده است.
زارعی همچنین گفت که ظرف پنج سال گذشته افزون بر 200 میلیارد ریال طرح ورزشی در سطح روستاها و مناطق محروم شهرستان های بویراحمد و دنا اجرا شده است.
وی با بیان اینکه بخش عمده ای از طرح های ورزشی بر زمین مانده در سطح استان ظرف سال های اخیر به چرخه اجرا بازگشته اند، گفت: هم اینک توجه به ورزش اعم از قهرمانی و همگانی در دستور جدی مسئولان و متولیان امر در سطح استان و کشور قرار
گرفته است.
زارعی با بیان اینکه حدود 30 طرح ورزشی در این مدت در سطح روستاهای شهرستان‌های بویراحمد و دنا اجرایی شده، گفت: بیش از 50 طرح دیگر نیز در دست اجراست.
زارعی اضافه کرد که بیش از 100 میلیارد ریال از این میزان اعتبار از محل اعتبارات وزارت نفت برای اجرای طرح‌های ورزشی در سطح روستاهای بویراحمد و دنا بوده است.
وی یادآور شد که عمده طرح‌های ورزشی اجرا شده در سطح روستاها شامل زمین چمن مصنوعی و سالن‌های چند منظوره است.
شهرستان بویراحمد به مرکزیت شهر یاسوج افزون بر 270 هزار نفر جمعیت دارد.
شهرستان دنا به مرکزیت شهر سی سخت نیز با 2 بخش مرکزی و پاتاوه دارای جمعیتی افزون بر 46 هزار نفر است.
حدود 70 درصد جمعیت شهرستان دنا روستایی است.
کهگیلویه و بویراحمد دارای بیش از یک هزار و 700 روستای دارای سکنه است که حدود یک هزار مورد آن کمتر از 20 خانوار جمعیت دارند.
پراکندگی، دوردست بودن و سخت گذر بودن هزینه‌های خدمات‌رسانی در روستاهای این استان را نسبت به سایر مناطق کشور بالا برده است.
سرانه ورزشی این استان با زمین‌های خاکی بیش از 1.2 متر مربع است.
کهگیلویه و بویراحمد با حدود 723 هزار نفر جمعیت افزون بر 46 هزار ورزشکار ساماندهی شده مرد و زن در رشته‌های مختلف دارد.
وی وجود بیش از 500 ورزشکار مدال آور در رشته های مختلف نشان می دهد که روح خودباوری و توجه به امر ورزش
در این آیین از 'رضا پیوست ، علی نیکجویان و مهدی تقویان» سه تکواندوکار دعوت شده به اردوی تیم ملی این رشته پرطرفدار در رده های سنی جوانان و بزرگسالان نیز تجلیل بعمل آمد.
3016/6110
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.