عباس نورمحمدی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با انجام بازرسی های تحقیقی و میدانی از مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان، تخلفات در بخش بیمه کارگران ساختمانی به حداقل رسیده است.
وی درباره میزان حق بیمه پرداختی متقاضیان بیمه کارگران ساختمانی افزود: هفت درصد مبلغ حق بیمه را خود کارگر پرداخت می کند و 20 درصد نیز از محل صدور پروانه ساختمانی تامین می شود.
نورمحمدی ابراز داشت: پوشش بیمه ای کارگران ساختمانی و شناسایی فعالان واقعی این حوزه با کمک سازمان آموزش فنی و حرفه ای و انجمن های صنفی کارگران ساختمانی انجام می شود که با انجام بازرسی تحقیقی میزان تخلف در این بخش به حداقل رسیده است .
مدیرکل تامین اجتماعی استان بیان کرد: طرح بیمه کارگران ساختمانی از تیرماه 1389 عملیاتی شده و شامل کسانی است که علاوه بر داشتن کارت مهارت فنی از سازمان آموزش فنی و حرفه ای به طور مستقیم در صنعت ساختمان کار کنند.
نورمحمدی تصریح کرد: دارا بودن کارت مهارت فنی به تنهایی برای استفاده از مزایای طرح بیمه کارگران ساختمانی کافی نیست و متقاضیان این نوع بیمه باید در یکی از مشاغل مرتبط با ساختمان سازی فعالیت کنند.
وی عنوان کرد: مشمولان بیمه کارگران ساختمانی علاوه بر دفترچه درمانی، از مزایای مستمری بازنشستگی، ازکارافتادگی و بازماندگان بهره مند می شوند.
نورمحمدی یادآور شد: کارگران ساختمانی در صورت قطع ارتباط بیمه ای، مشمول دریافت بیمه بیکاری نخواهند شد.
وی با تاکید بر حمایت از سلامت کارگران و حفاظت از نیروی کار اظهار داشت: حوادث ناشی از کار را می توان با اعمال نظارت، ارتقای آموزش و رعایت اصول ایمنی در حوزه کارگران ساختمانی به حداقل رساند.
نورمحمدی با اشاره به سوء استفاده بعضی افراد شاغل در دیگر حوزه ها از بیمه کارگران ساختمانی گفت: این اشخاص به منظور پرداخت حق بیمه کمتر و بهره مندی از تسهیلات ویژه از بیمه کارگران ساختمانی استفاده می کردند که با اعمال نظارت های بیشتر برای بهره مندی فعالان واقعی این حوزه، پوشش بیمه ای آنها ساماندهی شد.
بر اساس اظهارات رسمی مسئولان ذیربط ،در حال حاضر ایران جزو یکی از پرحادثه ‌ترین کشورهای جهان در حین کار است.
در بخش حوادث کار، ایران در رتبه دوم یا سوم دنیا قرار دارد و پرحادثه‌ ترین فضای کاری در ایران نیز ، کارگری ساختمانی است .
بر اساس آمار وزات کار، پارسال 812 نفر در کشور بر اثر حوادث کاری جان باختند.
سازمان بین المللی کار در بررسی هایی که انجام داده اعلام کرده است که 98 درصد حوادث ناشی از کار قابل پیشگیری است.
براساس آمار موجود ،70 درصد افراد جویای کار در این استان فاقد هر گونه مهارت هستند.
این استان با 720 هزار نفر جمعیت در جنوب غرب ایران قرار گرفته است.
/1662/9928
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.