به گزارش ایرنا علی محمد احمدی روز چهارشنبه در چهل و دومین نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در یاسوج اظهار داشت: ظرفیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد به گونه ای است که برای گردشگران لذت بخش است اما هزینه ورود به استان سنگین است.
وی با اشاره به نبود مسیر ریلی و هوایی در استان افزود: فرودگاه یاسوج از نظر باند، کیفیت آسفالت، روشنایی و دیگر امکانات یکی از بهترین های کشور است و اتاق بازرگانی می تواند از این ظرفیت ها برای جذب سرمایه گذار در زمینه اجاره هواپیما استفاده کند.
احمدی بیان کرد: تمام جوامع یک ضریبی از فساد را دارند و متناسب با شرایط محیطی باید با این پدیده شوم مبارزه شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مبارزه با فساد یک وظیفه ملی، سازمانی و شرعی است و کهگیلویه و بویراحمد از فقر تولید ثروت رنج می برد.
وی اظهار داشت: به دلیل چسبندگی های فرهنگی انباشت ثروت در استان صورت نگرفته و رضایت اشخاص برای سرمایه گذاری در استان جلب نشده است.
احمدی ابراز داشت: مبارزه با فساد نباید به گونه ای باشد که جرات مدیریتی را از مدیران بگیرد و در چارچوب قوانین باید کار را به پیش برد.
وی یادآور شد: در گذشته در اعطای تسهیلات تفریط هایی وجود داشته که انباشت آنها ایجاد مشکل کرده و نظارت یکباره آن را به افراط مبدل خواهد کرد.
احمدی افزود: مدیران و بانک ها با درستکاری و تعهد از تفریط جلوگیری کنند تا فضای آرامی برای جذب سرمایه گذار در استان مهیا شود.
وی گفت: در راستای ایجاد پنجره واحد و اجرای طرح ها، دستگاه های متولی می بایست برای بومی کردن آن از استان های پیشرو الگوبرداری کنند.
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج نیز در این نشست گفت: مفاسد اقتصادی فضای کسب و کار کشور و استان را تحت شعاع قرار داده است و با ارائه یک مکانیزم درست باید با آن مبارزه شود.
جبار کیانی پور با بیان اینکه تجارت زمینه ساز ارتباطات کشورها است اظهار داشت: گیاهان دارویی و صنایع دستی از ظرفیت های استان است که می تواند در میادین بین المللی با جذب سرمایه گذار زمینه را برای رشد اقتصادی فراهم کند.
وی بیان کرد: ظرفیت های شهر یاسوج پایتخت طبیعت بودن، ییلاق استان های جنوبی، طبیعت بکر و کریدور شمال جنوب کشور است که از همه این ظرفیت ها می توان برای رشد اقتصادی و افزایش اشتغال استفاده کرد.
کیانی پور عنوان کرد: اتاق بازرگانی یاسوج با میراث فرهنگی در زمینه فراهم کردن زیرساخت ها برای توسعه صنعت گردشگری استان کمک خواهد کرد.
وی ابراز داشت: استانی که یک درصد جمعیت و مساحت کشور را دارد باید به همین نسبت هم بتواند زمینه را برای جذب گردشگر فراهم کند.
6110/9928
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.