به گزارش ایرنا امیر زمانی زاده روز شنبه در شورای گفت و گوی بخش خصوصی با دولت در تالار شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: با توجه به جایگاه خوزستان در بحث صادرات و نیاز مدیریت و رونق هر چه بیشتر بخش صادرات در خوزستان مصوب شده که شرکت مدیریت صادرات در خوزستان ایجاد شود.
وی گفت: از اهداف ایجاد این شرکت شناسایی ظرفیت های استان در بحث صادرات، پیگیری دغدغه های فعالان اقتصادی در صادرات، فعالیت بیشتر تولید کنندگان ، ایجاد اشتغال بیشتر، تولید محصولات مزیت دار با هدف صادرات به منظور جلوگیری از صادرات مواد خام است.
عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز افزود: بر اساس بررسی انجام گرفته بحث صادرات در این شرکت در سه بخش 'نفت، گاز و پتروشیمی' و' کشاورزی و دامداری' و ' تولید و صنعت' تقسیم بندی شده است.
زمانی زاده گفت: از مزایای تاسیس این شرکت حل مشکلات بر سر راه صادر کنندگان، کاهش هزینه های مازاد، استفاده از نظرات کارشناسی برای بهبود هر چه بیشتر صادرات و حل مشکلاتی که ممکن است بر اثر تحریم ها ایجاد شود است.
رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان نیز در این نشست گفت: 20 نوع عوارض از انبوه سازان برای ساخت و ساز گرفته می شود که این موضوع فشار زیادی را به فعالان حوزه ساخت و ساز وارد کرده است.
فرشید پورحاجت افزود: در نحوه اجرای قوانین دریافت مالیات و عوارض در امر ساخت و ساز مشکلاتی وجود دارد و قوانین به صورت سلیقه ای اعمال می شود؛ باید قوانین را به گونه ای اجرا کرد که فضا برای کسب و کار فراهم شود.
وی درادامه با اشاره به مشکلاتی که اجرای ماده 64 قانون مالیات های مستقیم برای انبوه سازان ایجاد کرده گفت: این قانون به صورت کاملا سلیقه ای در خوزستان اجرا می شود این در حالی است که در استانی مثل تهران این قانون در راستای حمایت از ساخت و ساز و رونق اقتصادی و اشتغال در حال اجرا است.
رییس انجمن صنفی انبوه‌سازان مسکن خوزستان درادامه خواستار اجرای این قانون با رعایت میزان تورم فعلی شد و بیان کرد: هم اکنون سه تا 10برابر نرخ تورم از انبوه سازان خوزستان عوارض دریافت می شود.
پور حاجت با بیان اینکه با فشارهایی که به انبوه سازان وارد می شود این صنعت در خوزستان در حال رکود است گفت: شهرداری ها همکاری لازم را با انبوه سازان در دریافت عوارض و دریافت هزینه پروانه ساخت داشته باشند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.