به گزارش ایرنا، بر اساس نظریه روسای ادارات 13 گانه و کارشناسان آموزش ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد در همایش یک روزه علمی، آموزش توجیهی تکالیف مهارت محور، آموزش های سطحی منابع درسی بر آینده دانش اموزان تاثیری نخواهد داشت و برای پرورش نسلی کارآمد باید طرح تکالیف مهارت محور هر چه سریعتر در این استان اجرا شود.
این کارشناسان بر این باورند که مهارت آموزی مقوله ای است که همواره مورد توجه نظام های آموزشی پیشرفته قرار دارد چرا که تنها آموزش سطحی منابع درسی به دانش آموزان نمی تواند آنان را برای زندگی آینده آماده کند و از این رو برای پرورش نسلی کارآمد که بتواند آینده روشنی را برای کشور رقم زند باید به فکر راه های افرایش مهارت افراد در نظام آموزشی بود.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد در این همایش گفت: طرح تکالیف مهارت محور در راستای تقویت مهارت های دانش آموزان در این استان اجرا و جایگزین مشق شب خواهد شد.
علی شیر زهرایی گفت: طرح تکالیف مهارت محور حذف تکالیف درسی نیست بلکه تغییر روش ارائه تکلیف می باشد که در مدرسه، کلاس درس و محیط های بیرون از مدرسه جریان خواهد داشت.
وی گفت: ارزیابی مناسب در حین یادگیری و ارائه بازخوردهای مناسب در جهت رفع نقاط ضعف دانش آموزان از مهم ترین اصول ارزشیابی کیفی-توصیفی است.
زهرایی اظهار داشت: آموزگاران ضمن سازماندهی مناسب باید متناسب با شرایط کلاس، زمینه تکرار و تمرین و بازخورد دادن را در کلاس درس به دانش آموزان یاد بدهند.
وی با بیان اینکه این طرح در راستای عمل به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی اجرا می شود، افزود: در این طرح دانش آموزان تکالیف درسی خود را در کلاس و زیر نظر معلم انجام داده و در ساعت های یادگیری خارج از مدرسه به جای مشق شب، تکالیف مهارت محور را انجام خواهند داد.
زهرایی هدف از اجرای این طرح را افزایش کیفیت آموزشی و تقویت مهارت های زندگی ذکر کرد و اظهار داشت: این طرح در پایه های اول تا سوم دوره ابتدایی در کلاس هایی با جمعیت 15 تا 26 نفر اجرا خواهد شد.
زهرایی اظهار داشت: یکهزارو 657 مدرسه ابتدایی در این استان وجود دارد که بیش از 83 هزار دانش آموز در این مدارس مشغول علم آموزی هستند.
وی با بیان اینکه این تعداد دانش آموز از سوی پنج هزار و 600 آموزگار در حال آموزش هستند: از این تعداد مدارس بیش از هشت مدرس تک نفره است.
دانش آموزان در این طرح مهارت شغلی را فرا خواهند گرفت و وقتی به سن بالاتر می‌رسند زمینه فراگیری مهارت را دارند.
در این طرح دانش آموزان درباره حفاظت محیط زیست، بهداشت، تمرین عملی مسواک زدن، تثبیت مهارت و مدیریت منابع و مهارت های بیانی ، مهارت لازم را فرا خواهند گرفت.
افزون بر 152 هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد تحصیل می کنند.
2082/1662
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.