به گزارش ایرنا، عبدالمحمد زاهدی روز یکشنبه در آیین آغاز سال تحصیلی جدید که در دبیرستان دخترانه شاهد بهشتیان برگزار شد،افزود: امروز بیش از هرچیز برای آینده ای بهتر، نیازمند تحول بنیادین و اساسی در نظام آموزش و پرورش کشور هستیم که خوشبختانه سند آن نیز تدوین و هم اکنون در حال اجرا است.
وی اضافه کرد: بر اساس این سند، تعلیم و تربیت صرفا گفتن و شنیدن نیست، بلکه مهارت های زندگی و آنچه که در عرصه های داخلی و خارجی برای موفقیت لازم است به دانش آموزان آموخته می شود.
زاهدی در ادامه با اشاره به تقارن بازگشایی مدارس با هفته دفاع مقدس، افزود: هرچه از شقاوت و بی رحمی دشمنان کشور از سال های گذشته گفته شود شاید درک آن برای دانش آموزان سخت باشد اما حادثه تروریستی دیروز در مراسم رژه نیروهای مسلح استان خوزستان نشان داد این دشمنان تا چه حد سفاک هستند و برای نابودی ملت ایران از هیچ تلاشی کوتاهی نمی کنند.
وی اضافه کرد: در بین شهدای این حادثه کودکی بود که می خواست از امروز سال تحصیلی را آغاز کند.
زاهدی خاطرنشان کرد: حوادثی که در طول سال های گذشته در کشور ما اتفاق افتاده و حادثه دیروز به خوبی برای نسل امروز ثابت می کند که پدران و مادران آنها چه سختی هایی را برای حفظ این مرز و بوم تحمل کرده اند.
استاندار قزوین افزود: دانش آموزان امروز، باید در آینده سرنوشت کشور را رقم بزنند و آنچه که جهت ارتقای شاخص های توسعه کشور لازم است از دل همین مدارس و تحت تربیت خانواده و مدرسه می آموزند.
همزمان با بازگشایی مدارس، 245 هزار دانش آموز در استان قزوین امروز اول مهر ماه راهی کلاس های درس شدند.
این تعداد دانش آموز طی سال تحصیلی جاری در 2 هزار مدرسه شامل هشت هزار و 20 کلاس درس به تحصیل می پردازند.
7388*3013
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.